Diversearbetare
· Göteborg
· 11 218 innlegg
Hvilken metode hhv. verktøy er best for å felle inn f.eks. glespanel eller spiklekter i en murt Lecavegg? Jeg innser at jeg trenger å gjøre det på noen steder i kjelleren for å feste opp litt panel og glattpanel. Jeg trenger altså å lage et spor på 28x70mm og deretter feste gles med skrue og plugg i samme spor. Vil ikke bruke maskiner med skjærende blad siden det er innendørs og Lecastøv ikke er ønskelig. Helst et håndverktøy, altså.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 218 innlegg
Du mener en sløv fogsvans som man uansett ikke orker å skjerpe? Det er klart; med en dybdemarkering med maskeringstape på bladet så kan det funke bra. Skal man kjøre det i kombinasjon med et stemjern, da? To sagspor og så hakke bort det som er mellom sporene?kocken66 skrev:
Det høres vel ambisiøst ut å felle inn 28*70 spikerslag med cc600. Jeg antar at du ikke vil ta av romarealet. Ellers ville det enkleste være å feste lektene utenpå lecaveggene. Et alternativ er å bruke en tynnere stålregel på lecaen og deretter montere panel. Jeg finner ikke akkurat nå hvilke dimensjoner stdplateprofiler finnes i, men sjekk opp dette alternativet videre.
Tigersag med lettklinkerblad ???
Sjekk denne siden, kanskje gir noen tips ...
http://www.maxit.se/2156
Sjekk denne siden, kanskje gir noen tips ...
http://www.maxit.se/2156
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 218 innlegg
Det er ikke snakk om så mye lekter, kanskje 10-12 meter, og innfellingen er et krav siden panelet går videre inn på allerede oppreglet vegg med dørkarmer kloss inntil. Vil altså ikke ha panelet for langt inn på dørkarmen.ClasseClas skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 218 innlegg
Har nå testet med håndsagen og det gikk ganske bra. Det sliter hardt på bladet, men det spiller mindre rolle siden sagen allerede var utslitt. Hakke deretter ut med et hjemmelaget "stemjern" av flattjern.
Fordelen er i alle fall at det avvirkede materialet faller rett ned i stedet for å støve ned hele huset.
Fordelen er i alle fall at det avvirkede materialet faller rett ned i stedet for å støve ned hele huset.
Klikk her for å svare