thomas33 skrev:
Nå er det ikke som å sette opp et bilde eller en hylle, når du skrur fast gipsplater. Skruene skal holde platen på plass ved ulike temperaturer og fuktighet. Det er lite smart å skru så glissent som du nå har gjort. Gjør om, gjør riktig.
Gjør om trenger jeg vel ikke, det holder å komplettere som det står i manualen. Der skriver de, sett først 5 stk på langside så kompletter.

snowjim skrev:
Gjør om trenger jeg vel ikke, det holder å komplettere som det står i manualen. Der skriver man, sett først 5 stk på langsiden så kompletter.
Nei, det går absolutt ikke. Skrur man ikke alle skruene på én gang, kan gipsplaten selvantenne eller eksplodere:eek::D

• Liker
snowjim
  • Laddar…
Nå mente jeg ikke med "Gjør om, gjør riktig" at skruer som sitter i gipset skal tas bort, men heller at du må gå tilbake og komplettere så det blir riktig før du sparkler.

Det har vist seg riktig vanskelig å få tak i akustikkfugemasse! Ahlsell har, men jeg har ingen bedrift å handle for, hvordan pleier dere gjøre det? Akkurat nå har jeg satt opp samtlige plater med ca 3-10 mm margin til tilstøtende vegger, gulv og tak. Så noe må jeg trolig fylle i, men jeg kunne satt Tec7 eller noe lignende også, bare for å fylle ut.

Hvorfor skal du fylle skjøtene? Normalt setter man tak- og gulvlister som skjuler skjøtene.

Latexfog er billig og det som vanligvis brukes i praksis.

Fikk handlet AKUSTIKFOGMASSE SIKACRYL-S 300 ML på Ahlsell med firmakortet :) Nå blir det til å komplettere de platene som allerede sitter med fugemasse og skruer.

Vent nå, fugemasse i skjøtene?
Hvorfor?

bomm skrev:
Latexfog er billig og det som vanligvis brukes i praksis.
Jo, etter at man har sparklet og før maling i takvinkelen og hjørnene...

S
nino skrev:
Nei gipsskruven går gjennom gips osb og inn i stenderen om man gjør det rett
sånn her er det. osb er ikke i det hele tatt bra å skru i. litt bevegelse så har du ikke lenger et gjenga hull, men et i prinsippet glatt hull.
kollegaens seks år gamle sønn drar jo løs skruv fra den med sin lille hammer.

C
anders07 skrev:
Vent nå, fugemasse i skjøtene?
Hvorfor?
Akustikkfugemasse kanskje gir en hint?
Antakelig overkurs hvis man ikke vil optimalisere veggens lydisolerende egenskaper selvfølgelig.

cpalm skrev:
Akustikkfogmasse kanskje gir en hint?
Sannsynligvis overkurs om man ikke vil optimalisere veggens lydisolerende egenskaper selvfølgelig.
Tror nok ikke den massen gjør noen forskjell

cpalm skrev:
Akustikkfugemasse kanskje gir en hint?
Formentlig overkurs om man ikke vil optimere veggens lydisolerende egenskaper selvfølgelig.
Jo, men ikke med OSB bak gipset, det er penger i sjøen!

C
anders07 skrev:
Jo, men ikke med OSB bak gipsen, det er penger i sjøen!
Fugemassen skal brukes i gulv, tak- og vegg-veggvinklene der OSB-en og gipsen ikke overlapper.

cpalm skrev:
Fogmassen skal brukes i gulv, tak- og vegg-veggvinklene der OSB-en og gipsen ikke overlapper.
Hva gjør den for nytte?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.