Träkyrka Träkyrka skrev:
Målte ut en cm fra veggen på hver side, så brukte jeg en snorslåing mellom disse. Denne linjen, som går langs med den lengste veggen, hadde jeg tenkt å følge. Kommer antagelig til å snorslå et par linjer under leggingen for å være sikker på at det holdes rett. Men ved å følge linjen tenker jeg at det er greit at platene ikke går sammen 100% siden jeg følger linjen.

På rommets kortsider skiller det en cm, men tror det er for oss ubetydelig da det ikke kommer til å synes med en slakk på en cm langs en 6 meters vegg.
Passer det med hele plater på tvers og bare 1 cm på hver side som glippe, så har du flaks og et stort gratulerer. 🙂🙂🙂 Det hører til sjeldenhetene at det er slik, mest at det er ca 10 cm diff for langt for hele plater. Med 1 cm så tar taklisten seg av det og dekker.

• Liker
Träkyrka
  • Laddar…
Lært meg mye her i denne tråden, clips bla! Hadde ingen anelse jeg trodde det var normalt at man måtte banke sammen kraftfullt... kanskje hadde jeg bare flaks da at det gikk så bra med mitt dykkerspikrede tak uten panelclips. Kanskje delvis en effekt av hvordan maskindykkert (T-dykkert) er utformet, de har ganske lett for å grave seg inn en smule i f.eks. den mdf-board som er basen for huntonittplater og blir "automatisk forsenket" på den måten.

Takk for utmerkede tips jonaserik jeg tar med meg dette inn i neste prosjekt!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.