AXS
R Rulf.K skrev:
Hittil har jeg hovedsakelig kjørt med gjenomsaging, der jeg i et senere stadium tenkt å kappe til riktige dimensjoner men også til en viss grad blokk-saging. Hva ville du si er den største fordelen med kvarter-saging? Hvordan tørker du plankene dine for å unngå sprekker?
Her viser de hvordan forskjellige saginger gir ulike planker:
https://www.traguiden.se/om-tra/mat...rmforandringar-och-atgarder/formforandringar/

Har tørket mye blokk som jeg senere har kappet opp, må selvsagt velge biter for å unngå sprekker da. Med gjenomsaging synes jeg tykke plank, mye strø og mange spennbånd fungerer bra. Har tørket under tak i en gammel låve.
 
R Rulf.K skrev:
Bra tips å dekke gavlen med kryssfiner! Jeg skal nok fundere på noe lignende, siden det er endefibrene som er de mest sårbare. Men kanskje holder det med bare trelim også?
Lim eller lateksmaling er vel vanlig.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.