Vet ikke om dette er riktig forumdel for denne innlegget, håper det.
Har felt et antall eiker på tomten og spart noen stammer som jeg synes må ha en verdi større enn veden, fine uten kvister. Nå har jeg 11 stokker i lengde mellom 3-4 meter spart. Begynte å tenke på om det kanskje er bedre å ta hit et mobilt sagbruk og sage opp den til virke å beholde selv, i stedet for å kjøpe virke på trelastlageret til mine hageprosjekter som overliggere, espalier, pergola, gjerde osv. Tenker at kostnaden for saga er billigere enn hva virket på trelastlageret er om jeg skal kjøpe det. Vet ikke hvor vanskelig solgt eika er og hva man i så fall får betalt? Hva tenker dere, er det en klok idé? Hvor snart kan man bruke virket i hagen i så fall og hvordan skal den tørkes? Trenger det ligge innendørs eller kan man tørke det utendørs under presenning? Noe jeg trenger å tenke på ved oppsaging?