Hei.
Vårt hus er akkurat på vei opp nå om dagene. Var ute og kikket i går og oppdaget da et avluftningsrør til peis gjennom platen. Saken er den at vi ikke skal ha noen peis. Det fantes en utskrevet på originaltegningen men vi har hele tiden sagt at vi ikke skal ha noen. Spurte byggherren om dette i dag. Han mener at det er "forberedt" for peis til fremtiden. Jeg synes det høres merkelig ut. Burde ikke vi blitt informert og spurt? Om ikke annet så for plasseringen?? Han sa at det bare var å legge et lokk over når vi skal legge gulvet. Men vi skal ha fliser i hele huset. Jeg vet ikke...det føles bare som at de ved en feiltakelse gjorde noe galt og ikke vil innrømme det.
Hva tror dere?
Påvirker det hus/plate/varme/gulv negativt?
Kjempeklar for alle svar!!!
Vårt hus er akkurat på vei opp nå om dagene. Var ute og kikket i går og oppdaget da et avluftningsrør til peis gjennom platen. Saken er den at vi ikke skal ha noen peis. Det fantes en utskrevet på originaltegningen men vi har hele tiden sagt at vi ikke skal ha noen. Spurte byggherren om dette i dag. Han mener at det er "forberedt" for peis til fremtiden. Jeg synes det høres merkelig ut. Burde ikke vi blitt informert og spurt? Om ikke annet så for plasseringen?? Han sa at det bare var å legge et lokk over når vi skal legge gulvet. Men vi skal ha fliser i hele huset. Jeg vet ikke...det føles bare som at de ved en feiltakelse gjorde noe galt og ikke vil innrømme det.
Hva tror dere?
Påvirker det hus/plate/varme/gulv negativt?
Kjempeklar for alle svar!!!
Medlem
· Västerbottens län
· 18 058 innlegg
Er vel enkelt å plugge i begge ender og OM dere selger så kan neste eier være en peismenneske som da enkelt kan få sin tilluft. Selv om man støper en betongplugg inne så er det enkelt å fjerne senere OM det skal settes inn en peis.
Se det som en fremtidssikring.
Protte
Se det som en fremtidssikring.
Protte
Takk for svar! Ble fundersam da vi ikke ble spurt om plasseringen.
Hvordan ser det ut på de tegningene dere har godkjent da?
Det føles jo helt naturlig at byggherren setter på plass avluftningsrøret hvis det er med på tegningene.
Hvis det derimot ikke er med på "deres" tegning, så kan man jo lure på hva som foregår.
Det føles jo helt naturlig at byggherren setter på plass avluftningsrøret hvis det er med på tegningene.
Hvis det derimot ikke er med på "deres" tegning, så kan man jo lure på hva som foregår.
Den sto opptegnet på originaltegningen og har vært med på de andre, men siden det var krystallklart mellom oss og snekkeren at vi ikke skal ha noen, så tenkte vi ikke på det. Er heller ikke med på kontrakten.
Klikk her for å svare