3.884 lest ·
80 svar
4k lest
80 svar
Rør bak gammel radiator, gurmasse/asbest?
Å støvsuge er dumt hvis man ikke har en støvsuger med veldig bra filter som man deretter bytter. For da havner jo -hva-det-nå-er- i støvsugeren og vil fortsette å støve neste gang du støvsuger.
Jeg ville tatt en børste og forsiktig kost opp dritten, deretter våttørke og kaste klutene.
Det spiller egentlig ingen rolle om det er asbest, mugg eller svette og fett. Du vil ha det ut uten at det havner i støvsugeren eller i leiligheten, og derfor er våttørking det beste.
Jeg ville tatt en børste og forsiktig kost opp dritten, deretter våttørke og kaste klutene.
Det spiller egentlig ingen rolle om det er asbest, mugg eller svette og fett. Du vil ha det ut uten at det havner i støvsugeren eller i leiligheten, og derfor er våttørking det beste.
Høres veldig klokt ut av deg!J JohanLun skrev:Støvsuge er dumt hvis man ikke har en støvsuger med veldig bra filter som man så bytter ut. For da havner jo -hva-det-nå-er- i støvsugeren og vil fortsette å støve neste gang du støvsuger.
Jeg ville tatt en børste og forsiktig feid opp dritten, så våttørket og kastet klutene.
Spiller egentlig ingen rolle om det er asbest, mugg eller svette og fett. Du vil ha det ut uten at det havner i støvsugeren eller i leiligheten, og derfor er våttørking det beste.
Er helt inne på ditt spor.
Støvsuge er det absolutt dårligste alternativet.
Ja.S Slottsfrun skrev:
Ja.S Slottsfrun skrev:
Nei.S Slottsfrun skrev:
Ja. Nei.S Slottsfrun skrev:
Ja.S Slottsfrun skrev:
Værsågod.S Slottsfrun skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 839 innlegg
Nå er det ikke asbest vi ser på bildene. Men OM det nå var sånn at det finnes asbest der bak radiatoren. Hvem ville bry seg? Utleieren kommer absolutt ikke til å bry seg.
Er det ikke støv sammen med gipsslipestøv fra ulike oppussinger av leiligheten gjennom årene? Og kanskje ett og annet organisk materiale fra blomstene som har falt ned fra vinduskarmen og tørket fast der på røret?S Slottsfrun skrev: