Hei, har et prosjekt som skal begynne å planlegges.
Tanken er å rive/åpne en vegg bak trappen min.

Jeg tenker å la en bit av veggen stå igjen (ca 40-50cm) ved den lavere delen av trappen, på den andre siden sparer jeg veggen til høyre for døråpningen (ca 10cm), kanskje også la en bit av den øvre delen av veggen i høyde med døråpningen stå igjen så det blir en stor "bue".

Spørsmålet er hva som kreves for at det skal gå, holder veggen opp trappen? Holder det med 40-50cm vegg ved den lavere delen for å holde trappen på plass? En ekstra stolpe?

Tanker og forslag ønskes velkommen!

Prøver å legge ved noen bilder også

En tretrapp i et rom med lakket panel og teppebelagt gulv, med et piano plassert under trappens øvre del. Trepper med åpne stiger, laget av tre, sett ovenfra. Håndrekke i tre på venstre side og en vegg ved siden av trappen. Trebekledd trapp i et hjørne av et hus, med et piano plassert under trappen. En døråpning til høyre og diverse gjenstander i bakgrunnen. Rom med hvit vegg, en døråpning til venstre og en stokkstøvsuger foran. Et stykke tre ligger på flere stoler. Taklampe til høyre.

• Liker
Jqvick
  • Laddar…
En stolpe i ytterhjørnet av trappens sving burde være nok....

Hei

Har du gjort denne forandringen? Er i så fall interessert i å vite hvordan du gjorde det, for jeg har lignende tanker?
Mvh

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.