Det store spørsmålet i livet.
Jeg skal renovere soverommet men må flytte noen stikkontakter. Selvsagt kobler elektrikerkompisen strømmen når han kommer hjem.
Men siden han ikke svarer så spør jeg her.
Enten river jeg eksisterende gips, trekker nye VP, bokser og skrur opp ny gips, eller så freser jeg spor i den eksisterende, trekker VP, bokser mm og så på med renoveringsgips......

kan ikke bestemme meg for hva som føles lettest....

:confused:

kan av erfaring fortelle at visst det er BUSENKELT å legge inn VP-rørene etter å ha frest et spor... Men det tar også FLERE timer å rydde opp etter seg.... :mad:

Men hvis du har tomt i rommet og ikke som jeg et fullt kjøkken og dårlig med beskyttelse, så slipper du nok å tørke av ALT gipstøv, da ville jeg garantert frest inn rørene.

Lykke til!

Fordi det uansett skal på gips etterpå så ville jeg ha fjernet den gamle gipsen. Enklest, penest og støver ikke like mye. Dessuten større muligheter til å legge rørene på en god måte. Som bonus har man også mulighet til å gjøre eventuelle endringer for rommet på den andre siden av veggen.

Jeg valgte å åpne opp veggen (Riva) jeg klarte å fjerne strategisk valgte plater og som noen sa tidligere så får man tilgang til å gjøre endringer i tilstøtende rom også.

Jeg holder på med riving, og det går jo riktig smidig. 3 lag tapet holder det sammen til store biter. Hugger ut rundt noen spiker, bøyer med brekkjernet og deretter inn med hendene og riste til platen løsner fra de andre spikene. Men kom på nå at jeg må nok skaffe ny dampbarriere siden jeg må fjerne den gamle for å få på plass elektrisiteten. En tur til butikken.......... Det hadde vært smidig å etterisolere samtidig.... men da må jeg vel feste på litt til.....???

Ojojoj, du holder på å sitte fast i "når jeg nå har gjort dette, så er det mye lettere å også.." myra.

Bin there, done that.
Lykke til

/ Fredrik

:)
forstår hva du mener...skiter i det for nå.
men jeg må sette opp ny sperre for det er litt hull og mer blir det når elbokser og rør skal inn.

thnx Fredrik :)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.