79.322 lest ·
123 svar
79k lest
123 svar
Rimelig pris for å beregne avveksling for en bærende vegg
Leilighetsfikser
· Malmö
· 7 innlegg
Jeg brukte Mats Eriksson (mebyggkakelab@gmail.com) som KA når jeg rev en bærende vegg. Synes han var bra og enkel å jobbe med, han tok 4000 totalt for jobben. Jeg brukte for øvrig Kjell (som det tipses om her) som konstruktør.T Tusenhörningen skrev:
Mats bodde selv i Malmö ute på Håkanstorp, bortsett fra under byggeperioden, så kom han forbi 2 ganger. En gang før renoveringen startet og en gang etter for å sjekke om vi var fornøyde med alt. Han virket å ha god oversikt over byggebransjen og kom med mange gode tips og råd. Kan anbefale.
Hei, vil bare bidra og fortelle hvordan det gikk for meg, lette hovedsakelig etter en konstruktør i Stockholmsområdet, men var også åpen for å kontakte konstruktøren i Malmö hvis jeg ikke fant noen her.
Jeg møtte naboen min som jobber med riving og fikk gjennom ham tips om en konstruktør de pleier å bruke, på Kåver & Mellin.
Kostet 8500:- inkl moms, ca 6 timers arbeid gjetter jeg. Tok dog noen uker å få det da han gjorde det ved siden av. Noen runder frem og tilbake med forslag fra meg som ble godt mottatt. Bra dialog i telefon og over Mail. Fornøyd med underlaget.
Jeg møtte naboen min som jobber med riving og fikk gjennom ham tips om en konstruktør de pleier å bruke, på Kåver & Mellin.
Kostet 8500:- inkl moms, ca 6 timers arbeid gjetter jeg. Tok dog noen uker å få det da han gjorde det ved siden av. Noen runder frem og tilbake med forslag fra meg som ble godt mottatt. Bra dialog i telefon og over Mail. Fornøyd med underlaget.
Hei,M markspark1989 skrev:Jeg tar gjerne også del av dette, dvs. hvilken konstruktør, totale kostnaden, tidsforbruk osv.
Befinner meg i Stockholmsregionen og vurderer å bygge om fra 2a til 3a. Har en bærende vegg mellom kjøkken og stue (se vedlagte tegning, der kjøkken er "øverst" i tegningen). Hus fra tidlig 1900-tall, etasje 3/5. Jeg tenker dog ikke å rive veggen helt, men heller åpne opp den på to steder (størrelsesmessig ville hullene bli som for en dør på det ene stedet og litt større på det andre stedet).
Hvis folk har tips, mottas det gjerne med alt fra konstruktører i Stockholmsregionen til praktiske detaljer!
Utførte du renoveringen, og har du en konstruktør å anbefale? Sitter i samme situasjon nå i Stockholm og tar imot all hjelp jeg kan få
Sist redigert:
Jeg brukte entreprenøren som ble anbefalt her i tråden. Det gikk veldig raskt og smidig. Fikk også beskjed fra bygningsetaten at ingen KA trengs ettersom veggene ikke er bærende som vi først trodde.
Nå til problemet - jeg finner ingen hulltagningsfirma som kan gjøre jobben. Har kontaktet noen som sa at de ikke gjør jobber for privatpersoner, og Diamantborrarna som skulle sende et tilbud har ikke kommet tilbake (skal prøve å følge opp dem igjen, men de virket tvilsomme). Ytterligere en ønsket ikke å bruke ROT fordi "det blir for mye ekstra jobb", noe som fikk meg til å mistenke at de ønsket å gjøre det svart. Hvilke byggefirmaer har dere som bor i Malmö-området brukt dere av og er det noen dere kan anbefale?
Nå til problemet - jeg finner ingen hulltagningsfirma som kan gjøre jobben. Har kontaktet noen som sa at de ikke gjør jobber for privatpersoner, og Diamantborrarna som skulle sende et tilbud har ikke kommet tilbake (skal prøve å følge opp dem igjen, men de virket tvilsomme). Ytterligere en ønsket ikke å bruke ROT fordi "det blir for mye ekstra jobb", noe som fikk meg til å mistenke at de ønsket å gjøre det svart. Hvilke byggefirmaer har dere som bor i Malmö-området brukt dere av og er det noen dere kan anbefale?
Hei Annickaaa, håper alt er bra med deg. Jeg søker en konstruktør for renovering av vårt hus i Spånga. Kunne du hjelpe meg med navnet og kontaktinformasjon på den konstruktøren du brukte? Stor takk på forhånd og ønsker deg en fortsatt fin dag! Mvh Kristoffer HederstiernaAnnickaaa skrev:
nzsc skrev:
Konstruktør, Malmö
Kjell Kristiansson
KK Construction AB
070-633 68 52
kkr@telia.com
Anbefales varmt!
Hulltaker, Arlöv
Sandor Dancs
Diamantborerne AB
070-853 81 06
info@diamantborrarna.se
Anbefales varmt!
Kontrollansvarlig, Södra Sandby
Hans Svensson
H S Bykonsult AB
070-950 50 20
hans.svensson@bykonsult.m.se
Anbefales varmt!
Beklager så dette etter at jeg sendte meldingen til deg!
nzsc skrev:
Jeg vet ikke om det er et seriøst eller useriøst firma. Kjenner ikke til dem dog. Men prislisten på deres nettside virker noenlunde rimelige, vil jeg påstå.
Jeg trengte for eksempel ikke undersøke om veggen i mitt tilfelle var bærende eller ei. Klarte det veldig bra på egen hånd takket være tegninger som jeg hadde bedt om fra bygningsetaten i min kommune.
Konstruksjonstegning for avveksling betalte jeg ca. 5500 kr inkl. moms. (6 arbeidstimer). Les mine tidligere innlegg.
Se innboksen din! Jeg sender info om hvem jeg engasjerte. Deretter får du naturligvis selv vurdere om du skal gå videre med den konstruktøren jeg engasjerte eller om du skal overlate oppdraget til noen annen.
Hei! Har du fortsatt kontaktinformasjon eller navn på bra firma? Vi kommer til å måtte fjerne en bærende vegg og avbjelke i en eierleilighet vi har kjøpt mellom kjøkken og stue
Takk på forhånd!
Rimelig pris for å beregne avveksling for en bærende veggnzsc skrev:
Konstruktør, Malmö
Kjell Kristiansson
KK Construction AB
070-633 68 52
kkr@telia.com
Anbefales varmt!
Hulltaker, Arlöv
Sandor Dancs
Diamantborrarna AB
070-853 81 06
info@diamantborrarna.se
Anbefales varmt!
Kontrollansvarlig, Södra Sandby
Hans Svensson
H S Bykonsult AB
070-950 50 20
hans.svensson@bykonsult.m.se
Anbefales varmt!
https://www.byggahus.se/forum/threa...-en-baerande-vaegg.300559/page-5#post-3548294
Annickaaa skrev:
Hei, jeg er også veldig interessert i å komme i kontakt med en god konstruktør, er takknemlig for å få komme i kontakt med deres konstruktør om hen har gjort en god jobbAnnickaaa skrev:
Hallo!
Jeg fant denne tråden når jeg googlet, står overfor liknende problem og lurer på om du fortsatt har en kontakt? Takk på forhånd!
Jeg fant denne tråden når jeg googlet, står overfor liknende problem og lurer på om du fortsatt har en kontakt? Takk på forhånd!