77.030 lest ·
123 svar
77k lest
123 svar
Rimelig pris for å beregne avveksling for en bærende vegg
Hei,
Vi skal åpne opp en dør i en bærende vegg og utvide en annen dør i en annen bærende vegg, så er også interessert i konstruktør i Malmö-området. Også interessert i en billig, bra byggefirma som kan gjøre dette.
Så jeg trenger tips om gode slike, takk.
Vi skal åpne opp en dør i en bærende vegg og utvide en annen dør i en annen bærende vegg, så er også interessert i konstruktør i Malmö-området. Også interessert i en billig, bra byggefirma som kan gjøre dette.
Så jeg trenger tips om gode slike, takk.
Det er absolutt ingen hemmelighet. Hvorfor jeg ikke har lagt ut kontaktinformasjonen i tråden er vel mest fordi jeg ikke vet om det er forenlig med forumets regler. Det kan kanskje oppfattes som en slags markedsføring, selv om det ikke er.BirgitS skrev:
Men på grunn av den store interessen som finnes vil jeg be en moderator, f.eks. @hempularen kommentere i tråden om hvorvidt det er tillatt å legge ut kontaktinformasjon. I så fall gjør jeg det mer enn gjerne så jeg slipper å besvare alle PM som jeg får konstant.
Sist redigert:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 innlegg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46.194 innlegg
Sånn står det i reglene:
Moderatorene leser ikke alle innleggene, så du trenger å gjøre noe mer for å gjøre dem oppmerksomme på spørsmålet ditt.
https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/ §5.2
Moderatorene leser ikke alle innleggene, så du trenger å gjøre noe mer for å gjøre dem oppmerksomme på spørsmålet ditt.
nzsc skrev:
Det er absolutt ingen hemmelighet. Hvorfor jeg ikke har lagt ut kontaktopplysningene i tråden er vel mest fordi jeg ikke vet om det er forenlig med forumets regler. Det kan kanskje oppfattes som en slags markedsføring, selv om det ikke er.
Men på grunn av den store interessen som finnes vil jeg be en moderatør, f.eks. @hempularen kommentere i tråden om hvorvidt det er tillatt å legge opp kontaktopplysninger. I så fall gjør jeg det mer enn gjerne så jeg slipper å besvare alle PM som jeg får konstant.![]()
Fikk du noe svar?
Her er en til som skulle gjerne høre hvem du engasjerte
Kan jo bare gi tilbakemelding på hvordan det gikk for meg.
Skulle rive to teglvegger med 1200mm mellomrom hvorav en var bærende. Begge var cirka 2600 lange og 2700 høye. 125mm tegl på den ikke-bærende og 150mm tegl på den bærende.
Ansatte konstruktøren i henhold til tips fra tråden og han leverte på et par dager.
Han tok 900kr/t + moms. Han trengte 6 timer arbeid så det endte på 6750kr for hans del.
Kontaktet deretter en kontrollansvarlig som satte opp en kontrollplan og viste hva jeg skulle sende inn til kommunen. Kommunens avgift var cirka 1700kr og jeg fikk beskjed etter en uke cirka.
Tok tilbud fra to hulltagerfirmaer (rettere sagt fikk svar fra disse, spurte 5-6 stk uten svar)
Fikk et tilbud på 25000 etter rot fra den ene, med riving, oppsetting av to HEA140 og bortkjøring av alt skrot.
Den andre ga et tilbud på 26000 etter rot for samme arbeid eller 18500 etter rot for kun å sette opp bjelker og sage snittene i veggen. Dette siste valgte vi, jeg kjøpte en borhammer fra jula for en 500-lapp og plukket teglsteinene selv med hjelp fra familien. Greit.
Så totalt:
Konstruktør 6750kr
Kommunen 1700kr
Hulltager inkl bjelker 18500kr
Kontrollansvarlig: har enda ikke fått faktura
Totalt ca 27.000kr, vil vel bli noen tusen dyrere for KA
Skulle rive to teglvegger med 1200mm mellomrom hvorav en var bærende. Begge var cirka 2600 lange og 2700 høye. 125mm tegl på den ikke-bærende og 150mm tegl på den bærende.
Ansatte konstruktøren i henhold til tips fra tråden og han leverte på et par dager.
Han tok 900kr/t + moms. Han trengte 6 timer arbeid så det endte på 6750kr for hans del.
Kontaktet deretter en kontrollansvarlig som satte opp en kontrollplan og viste hva jeg skulle sende inn til kommunen. Kommunens avgift var cirka 1700kr og jeg fikk beskjed etter en uke cirka.
Tok tilbud fra to hulltagerfirmaer (rettere sagt fikk svar fra disse, spurte 5-6 stk uten svar)
Fikk et tilbud på 25000 etter rot fra den ene, med riving, oppsetting av to HEA140 og bortkjøring av alt skrot.
Den andre ga et tilbud på 26000 etter rot for samme arbeid eller 18500 etter rot for kun å sette opp bjelker og sage snittene i veggen. Dette siste valgte vi, jeg kjøpte en borhammer fra jula for en 500-lapp og plukket teglsteinene selv med hjelp fra familien. Greit.
Så totalt:
Konstruktør 6750kr
Kommunen 1700kr
Hulltager inkl bjelker 18500kr
Kontrollansvarlig: har enda ikke fått faktura
Totalt ca 27.000kr, vil vel bli noen tusen dyrere for KA
Hadde også satt pris på tips om en bra konstruktør med rimelige priser i Stockholmsområdet! Vil rive en vegg som muligens er bærende samt flytte vinduer i en annen vegg. Fikk et tilbud på nærmere 30000kr i dag for konstruksjonstegninger ...
Leilighetsfikser
· Malmö
· 7 innlegg
@nzsc fikk du noen klarhet i hvorvidt reglene tillater å legge ut referanser her? Er i samme situasjon i Malmö som flere her og er også veldig takknemlig for gode tips!
@Maestrono, jeg er også nysgjerrig på hulltager og kontrollansvarlig. Takk for din oppsummering angående kostnader, jeg synes at kostnadene virker veldig rimelige. Ble du fornøyd med arbeidet fra hulltager, og ble alt godkjent av kommunen?
@Maestrono, jeg er også nysgjerrig på hulltager og kontrollansvarlig. Takk for din oppsummering angående kostnader, jeg synes at kostnadene virker veldig rimelige. Ble du fornøyd med arbeidet fra hulltager, og ble alt godkjent av kommunen?
Hei,
Jeg gjorde tidligere i år en avveksling og fasadeendring av en sommerhytte og brukte da:
https://bygglovstjanst.se/
Mener jeg betalte omkring 5000-8000kr.
Helt greit! Mye kommunikasjon frem og tilbake, men det skyldtes mye på at jeg var litt rudis og ikke visste akkurat hvordan jeg skulle ha det. Var avhengig av konstruksjonen for skyvedørene og hadde gitte mål for åpningen, noe som måtte spille med det flate taket mitt.
Jeg hadde allerede klart for meg de store linjene før jeg kontaktet konstruktøren. Fikk mye hjelp på forumet.
Tråden kan dere finne her:
https://www.byggahus.se/forum/threads/oeppning-i-yttervaegg.329255/
Jeg gjorde tidligere i år en avveksling og fasadeendring av en sommerhytte og brukte da:
https://bygglovstjanst.se/
Mener jeg betalte omkring 5000-8000kr.
Helt greit! Mye kommunikasjon frem og tilbake, men det skyldtes mye på at jeg var litt rudis og ikke visste akkurat hvordan jeg skulle ha det. Var avhengig av konstruksjonen for skyvedørene og hadde gitte mål for åpningen, noe som måtte spille med det flate taket mitt.
Jeg hadde allerede klart for meg de store linjene før jeg kontaktet konstruktøren. Fikk mye hjelp på forumet.
Tråden kan dere finne her:
https://www.byggahus.se/forum/threads/oeppning-i-yttervaegg.329255/
@nzsc Hvilken fantastisk bra og hjelpsom tråd! Jeg vil, akkurat som alle andre, vite hvilke firmaer du har benyttet fordi jeg skal gjøre en lignende renovering i leiligheten min. Hva ble den totale kostnaden? Byggesøknad, tegninger, konstruktør og utført arbeid? Var du også fornøyd med byggefirmaet? Jeg trodde det skulle være den vanskelige delen, men jeg stoppet allerede i jakten på konstruktør.
@Maestrono Hvilken bra presentasjon! Så takknemlig for meg som er helt grønn på dette området. Er også nysgjerrig på hvilke du engasjerte som hulltaker og kontrollansvarlig hvis du er fornøyd med disse?
Jeg har ikke fått noen klarhet @Tusenhörningen om det er lov å publisere kontaktopplysninger eller ikke. Jeg har dessverre hatt veldig mye å gjøre den siste tiden og derfor har det ikke blitt noen svar fra meg.
Jeg har uansett sendt PM til alle de som etterspurte opplysninger til konstruktør, hulltaker samt ansvarlig for kontroll. De andre som har deltatt i tråden, og som allerede har fått hjelp av meg eller noen andre, må gjerne flikke inn og videresende opplysningene.
Del deres erfaringer. Det blir bedre om vi kan hjelpe hverandre på den måten.
Jeg har uansett sendt PM til alle de som etterspurte opplysninger til konstruktør, hulltaker samt ansvarlig for kontroll. De andre som har deltatt i tråden, og som allerede har fått hjelp av meg eller noen andre, må gjerne flikke inn og videresende opplysningene.
Del deres erfaringer. Det blir bedre om vi kan hjelpe hverandre på den måten.