Mac_attack Misacsson skrev:
Det vet jeg! Men har dere aldri sett hvordan riper og skader på rustfritt stål kan samle rust? En skade gjør jo at ulike sterke midler og juicer m. m. samles og påfører påkjenning på en helt annen måte.

Det er jo forskjell på om det er rustfritt stål med korrosjonsbestandighet klasse C1 eller C5 også. I tilfelle IKEA vask har jeg ikke greid å finne informasjon om dette.
Nå vet jeg så klart ikke hva du bruker din oppvaskbenk til, men jeg tok for gitt at det var på et kjøkken. Hvis den ruster opp fordi det ligger juice på den, bør du nok ikke drikke den juicen uansett ;).

Igjen: oppvaskbenken din kommer ikke til å ruste i stykker. Klart det er irriterende med en ripe eller et hakk, men det er bare estetisk, levetiden er intakt.

Men vi venter også på bildet.

Mac_attack Misacsson skrev:
Det vet jeg! Men har dere aldri sett hvordan riper og skader på rustfritt samler rust? En skade gjør jo at diverse sterke midler og juicer m.m. samles og påkjenner på en helt annen måte.

Det er jo forskjell på om det er rustfritt med korrosjonsherdighet klasse C1 eller C5 også. I tilfellet med IKEA oppvaskkum har jeg ikke klart å finne opplysninger om dette.
Min rustfrie benkplate med tilhørende oppvaskkum og vask har vært i bruk siden 1968 og har ikke en eneste rustflekk. Jeg tror ikke at du skal bekymre deg. Meningen med benkplater er at de skal tåle vann.

Å få bort ripa er i praksis umulig. Å helle i epoksy gjør verken til eller fra. Som allerede sagt; ripa har ingen praktisk betydning. Trist er det selvsagt om benken er ny. Om noen år når hele kjøkkenbenken er smårepete så er stålull suverent for å få den fin!

MultiMan
Cat Stevens komponerte men denne versjonen er nok både først og best:

• Liker
  • Haha
Mac_attack og 3 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.