Jeg trenger å "fylle opp" med reparasjonsbetong ca 2-3 cm under til en bjelke. Jeg har kjøpt "weber rep 45" som skal fungere til å påføre "over head", dvs. under uten å dryppe ned (Tixotropisk). Det blå er antikorrosjons-slem som også fungerer som vedhefting.
Spørsmålet er:
Er det enklest/best å sette en plate/planke på hver side av bjelken, som er så langt ned jeg trenger å fylle opp med mørtel? På den måten kan jeg kaste opp mørtelen under, eller finnes det noen andre gode forslag?

Takk for alle tips

• Under en betongbjelke dekket med blå antikorrosjonsmaling, ligger verktøy og en bøtte på plastdekket gulv. Rør og planker er også synlige.
  • Betongbjelke med blå antikorrosjonsmaling under et tak. Lyslenke henger fra taket og en trådløs enhet er plassert på bjelken. Rød bøtte i hjørnet.
  • En betongbjelke med blått antikorrusjonsbelegg under, omgitt av en plastfolie og flere verktøy på bakken. Rød snor er oppspent under bjelken.
  • Betongbjelke dekket med blå antioksidasjonsslam for vedheft under en betongoverflate, omgitt av plastduk og byggmaterialer.
Legger til dette:
Tenker noe av følgende må vel være beste måte?
altså bygge en form som holder oppe,

forslag mottas

• En trestøtte konstruksjon som brukes for å støtte opp en betongvegg med en person som arbeider ved siden av.
  • Betongkonstruksjon med rød plastdistanser og treplate, søkes forslag til best mulig byggemetode.
En form liknende den som brukes når broer støpes virker fornuftig. Jeg antar at alt må støpes samtidig. Så et sted må det være mulig å helle ned betongen.

• Liker
chali405
  • Laddar…
Bygg en form som är lite bredare än balken och gjut med expanderande finbetong. Den flyter som ett flytspackel och har tillsatser som gör att den inte krymper som vanlig betong

• Liker
chali405
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.