D
det der funker. du kan kjøre ekstra spikerslag eller en bit osb som noen nevnte. om du gjør et så rett "snitt" som du bare kan, blir det enklere å sparkle skjøten senere. Fase kantene på gipsen og sett glassfiberremse eller papirremse og sparkel over, så ikke skjøten sprekker opp i fremtiden, siden du har trestender.

men skal du gjøre så mye, ville jeg nok nesten satt opp ny gips. en plate koster typ 80 spenn :P

• Liker
bhenke
  • Laddar…
danpih skrev:
men skal du gjøre så mye, ville jeg nok nesten satt opp ny gips. en plate koster typ 80 spenn :P
Altså, nå har jeg revet og slipt bort 5 lag med tapet fra disse gipsveggene. Tenker f*n ikke bytte gipsplater nå helt plutselig ;) Vil gjerne bli ferdig før sommerens slutt ..phew

• Liker
danpih
  • Laddar…
Mikael_L
bhenke skrev:
Beklager min tegning, men er det slik dere tenker?
Altså, kappe litt til og så skyte inn f.eks. ekstra lektere slik som dette? Og dra fast ekstra lekteren skrått mot nedre eksisterende og deretter jevne ut og sette på tilleggs gipsplate? Eller hvordan fester man dem ellers?

Beklager på forhånd for spørsmålene :)

[bilde]
Nesten riktig.
Fjern 10 cm til av eksisterende gips.
(eller hva da, valgfri mengde, alt mellom 5 og 50 cm er sikkert fornuftig ;))
Stikk inn en vannrett lekt, men best med en 22mm planke eller striper av OSB/plyfa som er like lange som rommet mellom eksisterende lektere. (noen få cm kortere spiller ingen rolle.)
Skru gjennom eksisterende gips med gipsskruer, ca 25 cm mellom skruene, slik at halve planken/OSB-stripen er bak eksisterende gips, andre halvdel synlig i åpningen.

Kapp til gips som passer for å dekke hullet nederst, skru fast. Remse med papirremse og sparkel igjen alt pent.

Og alternativet til alt dette er at hvis gulvlisten helt vil dekke det nå bortskårne, så kan du faktisk gi blaffen i alt ekstraarbeid og bare skjære til gips så nøyaktig som mulig, sette det på plass og deretter sparkle igjen og fortsette.

• Liker
bhenke
  • Laddar…
Hei.

Takk for svarene. Det er mellom 5 cm til 6,5 cm fra et ulagt laminatgulv opp til den beskårne gipsen i dag. Jeg tror jeg tar det enkle og rett og slett prøver å skjule det bak en solid list. Skal dog prøve å pynte linjen etter tørketeknikks utskjæring så jeg kan legge støttende biter nederst.

Takk for inputen.

• Liker
danpih
  • Laddar…
D
5-6 cm er ikke engang skikkelig ;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.