Hei, jeg har felt inn et avløp samt elektrisitet i pussvegger og lurer litt på hva som er best å bruke for å jevne ut veggen.
Samt hullene mellom rommene og i gulvet.
Veggen med avløp må bygges ut 1 cm med puss.

• Vegghjørne med pusset vegg og synlig avløpsrørinnfelling. Tydelig overgang mellom gipsplate og trepanel i taket. Hull i veggen som skal jevnes ut.
  • Hull i veggen med synlige rør, nær taket og over en dørkarm. Veggen trenger utjevning med 1 cm puss.
  • Murvegg med synlige rør og ledninger, delvis dekket av sement og gips. Veggen har hull og ujevnheter som trenger utjevning med puss.
  • Veggar med gipsplater og synlige ledninger, samt et lyspunkt som lyser opp området. Veggen trenger utjevning med 1 cm puss.
  • Elektrisk koblingsboks på en hvitpusset vegg, med verktøy og materialer i rom under renovering.
  • Veggen med revet puss, et synlig avløpsrør nær gulvet, en stige lent mot veggen, og en hylle med verktøy i et rom under renovering.
  • Avløpsrør og ledninger innfelt i en vegg, omgitt av ujevnt murverk. Veggen skal jevnes ut med ekstra puss for å bygge ut 1 cm.
  • Veggen har utsatte rør i innfelte spor, med en ventilator og to planter øverst. Noen verktøy står på gulvet ved siden av veggen.
  • Veggmontasje med synlig avløpsrør i en utskjært gipsvegg, omgitt av verktøy og byggematerialer. Veggen må bygges ut med 1 cm puss.
Ardex / gipsbruk burde gjøre jobben. Jeg har brukt det for lignende reparasjoner og det har funket fint.

• Liker
gustavholm
  • Laddar…
MickeTyr MickeTyr skrev:
Ardex / gipsbruk burde gjøre jobben. Jeg har brukt det for lignende reparasjoner og det har fungert fint.
Så gipsbruk i sporene men i gulvet og de store hullene hadde du brukt gipsbruk dermed? 👍

Er betongsparkel det samme?

Hvorfor ikke helt vanlig pussmørtel? Billig og enkel. Større hull repareres med betong.

useless useless skrev:
Hvorfor ikke helt vanlig pussmørtel? Billig og enkelt. Større hull repareres med betong.
Kan du lenke til noe som ville funke? Fant en men det stod at den bare klarte 1 cm i lag.

Webers/Combimix Gypsum eller Gipsbruk fungerer perfekt for å fylle lignende hull med. Min erfaring er at det er litt lettere å jobbe med enn vanlig pussmørtel, selv om det også fungerer.

Gypsum koster 200-300 kr for en 25 kg sekk og man kan vispe det opp til en konsistens av hardpisket krem som fyller ut bra og fremfor alt ikke krymper.

f.eks. denne: https://www.bauhaus.se/smp-gipsputs-25-kg

• Liker
cpalm
  • Laddar…
  • Liker
gustavholm og 1 annen
  • Laddar…
useless useless skrev:
Fyll igjen med:
[lenke]

Topp med:
[lenke]

Om du ikke har superhøye krav på finishen så holder det med finbetongen som jevnes ut på slutten.
Kan man ta finbetong i gulvet med ?

snakket med snekkeren om veggen og de fleste har sagt pussbruk.
Men det finnes jo både A,B og C hvilket er det man skal bruke ? Det er en kjellervegg som ligger under mark

Må man prime veggen før man bruker gipsbruk eller er det bare å blande og smøre på? 👍

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.