Bra jobba!! 👍
Jeg foreslår ikke bredsplacking i kjellere, verken med gipsputs eller sparkel pga fukt.
Ujevnheter i kjellere kan komme til å se bra ut, ha is i magen til malingen er på. Jeg synes i mange tilfeller at en ujevn overflate nettopp i kjelleren er fint.
Et bilde av dette da..?

Selv har jeg gipsputset tak i dag, det finnes så mye morsomt å gjøre 😂

Slik ser det ut nå!! Kan man kanskje legge på et ekstra lag med puss / finere puss??
En vegg med nylagt puss vises, med ujevn tekstur og enkelte glattere områder. Diskusjonen handler om å påføre et ekstra lag finere puss.

En vegg med grovt pussarbeid i et rom med paneltak og flisegulv, diskuterer om det kan legges et finere lag puss.

Å helvete hva det ser ut. :x Det ser jo ut til å være plass for et andre lag, men spørsmålet er om du kanskje bør sjekke med en murer?

• Liker
Wicke666 og 2 andre
  • Laddar…
Jeg tror du trenger flere lag. Dette tror jeg ut fra hvordan murene som pusser opp vår fasade gjør. Utover et par lag med rene reparasjoner og utfylling av ujevnheter så ser det ut til å bli to lag puss. Finnes det noen murere på byggahus som kan skrive et putskurs?

Ja, følg videoen så kommer det til å bli bra.

Nå skal vi ikke skremme bort jesper, han gjorde så godt han kunne. men som sagt han har lagt på for tynt. et bra tips er jo å spikre fast et par tynne strølekter som man kan ha for å vite hvor mye man skal fylle på med puss, deretter sikter man bare av mellom lektene så det blir jevnt. deretter legge i der det mangler.

Spik ikke fast pussribberne, men gjør akkurat som på filmen, ellers blir det bare tull når de skal fjernes og spesielt vanskelig å justere slik at de er i lodd.

For øvrig viser filmen alle trinnene for en vellykket pussing, men så finnes det noe som kalles yrkesdyktighet. Man blir ikke murer av å se 2 minutter på en film, det kreves trening eller det som var læretid før i tiden.

Haha ja men jeg er enig, det ser helt sprøtt ut.

Det der med ribber virker praktisk.

Men så var pussen ca. 1cm+ før og jeg har maksimalt fått 5mm tykt nå. Så er det som noen sa, det handler om dyktighet. Dette var et tappert forsøk på å gjøre noe jeg aldri har gjort :)

Jeg har på det meste helsparklet noen vegger og det ble skikkelig bra, men langt ifra så vanskelig som pussing!!

Men men jeg skal gi det en omgang til, det er vel bare å legge på mer puss eller skal man vente til det har tørket ordentlig først?

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.