På hvilken måte skulle kiler hjelpe/ha for funksjon? Hvordan kan skruene være problematiske?
Ja, akkurat nå er gulvet stille og stumt så vidt jeg kan se, vi skal kontrollhoppe på det senere når vi har flyttet tingene som står der nå...som tidligere skrevet står uterommet på en egen gulvramme, forhåpentligvis med færre/ingen kiler på den måten som terrassegulvet hadde.
Fylle ut rommet mellom bjelken og veggen. Bør være en tanke med at de er der. Og da bør de sitte i spenn om de skal gjøre noen nytte.
Gulv for vinterhage som skal legges på gulvsponet: [lenke]
Virker å være nokså ny produkt, jeg testkjørte en planke i regn noen dager, virker lovende!
Virker å være et bra gulv. Har du tenkt på å bestille eventuelle startlister mm hvis du vil ha dem i gulvets farge? Langt ifra alle som har slikt hjemme på lager. Og da må man vente igjen på levering.
Virker som et bra gulv. Har du tenkt på å bestille eventuelle startlister osv. hvis du vil ha de i gulvets farge? Ikke alle har sånt hjemme på lager. Og da må man vente igjen på levering.
Takk for tips, men det ser ikke ut som de har slike tilbehør, må nok bli matchende lister i en kontrastfarge. Vi venter fortsatt på at platene skal bli klare før vi kan fullføre rommets innside med isolasjon, overflatebehandling og legge gulvet. Blikkenslageren insisterte på å ta ferie frem til i går (for en uting!).
I dag blikkenslagerarbeid. Platene er bestilt av snekkeren, de eneste spesifikasjonene jeg ga var at de skulle være svarte (for å) og matche husets øvrige metalliske detaljer.
Mystisk flipp.
Et skjevt hjørne.
Doble(!) plater lagt over hverandre med doble skruer.
Det finnes andre detaljer som jeg synes ser stygge ut med metallarbeidet, men det var ikke mulig å ta bilder i mørket. Saken er at den nye plata er tykk, tykkere enn platene som sitter på huset generelt. Forskjellen plager meg, men først og fremst plager det meg det utrolig slurvete arbeidet. Slik skal det vel ikke se ut når en profesjonell har gjort det? Jeg forstår heller ikke hvorfor han skulle bestille så tykk plate, finnes det noen funksjon med en tykk plate? Den er kanskje 3-5mm tykk, og jeg vil si at de eksisterende platene er 0,5-1mm tykke.
Ingen riktig blikkenslager etterlater et slik arbeid. Ikke fagmessig. Be om at et blikkenslagerfirma gjør jobben.
Nei, blikkenslager er han ikke, men snekker...men utga seg for å ha kompetanse til å gjøre dette. Selv har jeg absolutt 0 kunnskap om blikk, det eneste jeg kan vurdere er at det estetisk ser forferdelig ut.
Fy søren hvor trist det er å være i denne situasjonen. Hver gang snekkeren kommer er det noe nytt som må påpekes og utbedres, og bygget bare fortsetter og fortsetter. Nå har vi oppdaget at også gulvet i vinterhagen svikter på et sted, så sannsynligvis må også det løftes opp og gjøres om. En av skyvedørene går tregt, og vi har merket at bunnskinnen ikke er i vater. Han er medgjørlig og helt innstilt på å gjøre om det vi ber om, men det hjelper jo ikke når han fortsetter å få dårlige resultater. Begynner å bli veldig oppgitt.
Er det noen blikkenslager som kan vurdere dette arbeidet og som har bilder på hvordan det skal se ut? Jeg finner ingenting lignende på nettet og jeg vet ikke hvordan jeg skal argumentere med snekkeren. Det eneste jeg kan si er at det ser klumpete og stygt ut, men hvordan skal jeg få det til at en blikkenslager må gjøre det om? Ifølge loven har han jo rett til å utbedre på egen hånd.
Ja, vakkert er det ikke... Hva prøver han å oppnå?
Det første er vel at vi blikkenslagere ikke "limar" sammen bitene med silikon, det burde falses. Oppbretten på veggen burde gått inn i fugen, og skal man smøre fuge overalt så skal den være imellom platene og ikke utenpå.
Ja vakkert er det ikke... Hva prøver han å oppnå?
Det første er vel at vi blikkenslagere ikke "limer" sammen bitene med silikon, det burde falses. Oppbretten på veggen burde gått inn i fugen, og skal man kladde fuge overalt så skal den være mellom platene og ikke utenpå..
Takk så mye for svar! Har påpekt mot snekkeren nå, han skal gjøre justeringer. Må jo gi ham mulighet til å rette.
Går det an å rette oppbretten på en annen måte enn å bytte platen? Den er jo for kort nå for å gå helt opp til teglfugen.
Akkurat nå er vi så lei av dette at vi lener oss mot å akseptere mot avslag siden han faktisk ikke ser ut til å kunne dette helt. Men det er vanskelig å vurdere hvor mye det skulle være i så fall.
Har ikke fått fakturaene ennå, men platen er bestilt hos blikkenslager.
Takk så mye for svar! Har påtalt mot snekkeren nå, han skal gjøre justeringer. Må jo gi ham muligheten til å utbedre.
Går det å utbedre oppviken på en annen måte enn å bytte platen? Den er jo for kort nå til å gå helt opp til murfugen.
Akkurat nå er vi så lei av dette at vi heller mot å akseptere mot avslag siden han faktisk ikke ser ut til å kunne dette helt ut. Men det er vanskelig å vurdere hvor mye det skulle være i så fall.
Har ikke mottatt fakturaene ennå, men platen er bestilt hos blikkenslager.
Der har du problemet en snekker skal i beste fall montere vindusbeslag alt annet skal en blikkenslager utføre.
Ansett en blikkenslager!
Snekkeren skal snekre om så er det.
Hvis du fortsetter å ansette en snekker som blikkenslager så kan jeg dessverre ikke si mer.......
Riktig yrkesgruppe til riktig arbeidsmoment kreves, så kan en yrkesgruppe ha flere kunnskaper, men når jeg som verktøymaker lærer meg blikkenslagerarbeid, snekring, muring, graving, trefelling og tilegner meg så stor kunnskap om hver del av et husbygging at jeg klarer det selv, da viser det en stor interesse for oppgaven.
Den der snekkeren er ikke engang interessert i å snekre, bytt ham ut før han ødelegger mer.
Og, ansett en blikkenslager for guds skyld.
Ønsker deg lykke til.
/W
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.