Hei, skal spikre opp panel i taket men det står stille i hodet eller så er det for lenge siden jeg gikk på skolen.:S Jeg klarer ikke å finne ut av hvordan jeg skal kløyve den første bordet for å få det likt på den andre siden, for man vil jo ikke ha en bunnbord nærmest veggen når man skal liste. Bredden på rommet taket skal dekke er 299 cm, og målene på panelet håper jeg vises på bildene. Kan noen smartere enn meg forklare hvordan jeg kan beholde så mye som mulig av "lockbrädan" og få det likt på hver side? Et spørsmål til, holder det med 50 mm spiker til panelet som er 22 mm? Spikerpistolen tar ikke lengre spiker:(

• Tre trebiter ligger på bakken, designet for sammenføying av paneler. Mønstre og skår langs kanten indikerer hvordan de kan kobles sammen.
  • Tegning av panelprofil med lengdemål: 104 mm, 120 mm, og 360 mm, vist i perspektiv. Viser et tresporsystem med not og fjær.
Første og siste planke skal være 115 mm, dvs at det blir igjen 3 mm av det skråskårne på hver side men det forsvinner jo bak listen.
Altså: 115 mm + 12 bunnplanker (12x120) + 11 toppplanker (11x120) + 115 mm = 2990 mm.

Åh, det virker jo så lett når noen andre gjør det...;)
Tusen takk for hjelpen!!

Er det noen som vet om det er nok med 50mm dykkert, man kan jo evt. lime en "dutt" også?

Hva slags tak har du å spikre i? Gips eller tre?

Det er regulert med 45mm treregler :)

50mm dykkert holder mer enn nok for å holde det der på plass! De biter som bare det de små livene!

Takker Takker :D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.