Hei
Jeg har nettopp revet ut en del av kjelleren der det var lekt med tre mot yttervegg + dårlig plastmatte og sponplater mot gulvet, noe som ikke er ideelt.

Kanskje slipper jeg avrettingsmasse, så på gulvet skal jeg ha fliser. Vegger og tak derimot, gjelder stålregler antar jeg (både for gulv og tak)?

Jeg skal ikke isolere, men bare bruke OSB og gips, men er det nok å feste/skru stålreglene direkte mot kjellerveggen, altså droppe skinnen i under- og overkant? Fungerer det i det hele tatt, eller bygger disse reglene på at man har en over- og underskinne som reglene står i? Jeg tenkte heller ikke å gå hele veien verken med OSB eller gipsen mot gulvet, men avslutte noen cm over gulvet.
Grunnen er at jeg prøver å spare litt plass og ikke bygge ut så mye, og siden jeg ikke skal isolere bak, bør det bli en luftspalte uansett, eller tenker jeg helt feil når jeg snakker om disse typer regler?

MVH
Andreas

1. Du bør ha skinne både i over- og underkant.
2. Stendere i taket trenger ikke være i metall, det går bra med vanlige spikerstendere i tre.
3. Hvis plass er viktig, hvorfor ikke bare pusse veggene direkte? Må du absolutt ha utlekt plate materiale på veggene?

Det er jo en del strøm og stikkontakter som skal dit, og det å spore/frese opp i veggen føles litt sånn....derav reisverket.

utenpåliggende? så fikse veggene. så slipper du mye arbeid. men ja det er penere med innfelt, men i en kjeller kanskje det kan være greit.

Ja det kan man, men det blir for mye jobb og pussing er ikke helt min greie.... Som du kanskje forstår bruker vi kjelleren mer som boareal enn som kjeller, så jeg vil ha det pent :-)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.