Jeg skal regel opp gulvet på loftet for å innrede der og har takstoler cc1200 mm som er 220x45, spennvidde ca 10 m. Tenkte å kortle mellom disse med cc.600. De blir jo altså 1155 mm lange. Hvilken regeldimensjon er den minste jeg må ha?

kanskje skulle sjekke dimensjoneringen... spennvidden høres høy ut det burde finnes en bærende vegg også? Finnes ikke det rekker ingen kortlinger i verden.... Personlig skulle jeg legge oppå gulvet med tverrgående 45*70 c/c 600mm..

Jo det finnes sikkert en av veggene under som er bærende. Saken er den at jeg vil helst regle mellom eksisterende takstoler så spørsmålet er hvilken dimensjon jeg trenger på reglene når cc-avstanden mellom takstolene er 1200mm.

Kom på en ting til. Beste måten å feste dem opp? En tanke jeg har er å sette den ene siden i bjelkesko og spikre den andre siden fra baksiden av sperren.

Balksko blir litt mer stabil, ellers er det vanlig å bare spikre gjennom bjelkelaget (takstolen i ditt tilfelle). Da forskyver du annenhver kortling 45mm til siden så du slipper å skråspikre.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.