Bjelkelagsrenovering. Oppdager under 2 lag laminatgulv at det var en betongplate der klebersteinsovnen (mindre modell) har stått og skal stå fremover. Bjelkelaget skal imidlertid skiftes helt ut fordi det er svakt. Dessverre er betongen støpt inn i bjelkelaget og kun der - altså den når ikke ned til bakken. Har forsøkt å bryte bort med håndverktøy, men det vil ta år. Meiselhammer tør jeg ikke helt bruke fordi bjelkelaget ikke føles stabilt nok til å tåle støtene. Hvordan skal jeg gjøre hvis jeg vil beholde den? Vurderer å mure med leca nedenfra...kan man gjøre det?! Kommer jo ikke til å legge mørtel i siste rad - gjør det noe?! Hvor mye og på hvilken måte må jeg forberede på bakken før muring i så fall?! Tips og tanker mottas med takk.