Bilde av et revet gulv med synlig betongplate omgitt av isolasjon og trebjelker, trolig der en kamin har stått. Veggen bak er kledd med murstein.
Bjelkelagsrenovering. Oppdager under 2 lag laminatgulv at det var en betongplate der klebersteinsovnen (mindre modell) har stått og skal stå fremover. Bjelkelaget skal imidlertid skiftes helt ut fordi det er svakt. Dessverre er betongen støpt inn i bjelkelaget og kun der - altså den når ikke ned til bakken. Har forsøkt å bryte bort med håndverktøy, men det vil ta år. Meiselhammer tør jeg ikke helt bruke fordi bjelkelaget ikke føles stabilt nok til å tåle støtene. Hvordan skal jeg gjøre hvis jeg vil beholde den? Vurderer å mure med leca nedenfra...kan man gjøre det?! Kommer jo ikke til å legge mørtel i siste rad - gjør det noe?! Hvor mye og på hvilken måte må jeg forberede på bakken før muring i så fall?! Tips og tanker mottas med takk.
 
Bile bort og gjør nytt. Kommer være mer jobb å prøve å spare.
 
  • Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.