Hei,

Vil sette opp rupanel på kjøkkenet hjemme, jeg har pussvegger. Så at det finnes ferdige paneler som ser ut som "ekte" rupanel, tynne mdf-"kaker" som man pusler sammen. Virket smart faktisk, men jeg er redd for at den ene veggen min er altfor skjev og vil få en del glipper, bedre da med ekte rupanelbord.

Skal disse limes med pl200? Spikring er ikke et alternativ. Holder limet, er vel egentlig spørsmålet mitt, så ikke bordene rører på seg og løsner fra veggen. Får vel lime mye.
 
En tusan masse lim blir det jo.. Finnes det ikke rom nok for å lekte ut veggen med 45x45 eller lignende, og så spikre panelet på det? Du kan jo spikre panelet usynlig..
 
Jo, kanskje kan lekte men vil unngå det, bygger ut for mye, skal også ha panel på kortsidene over kjøkkenbenken. Kanskje blir disse ferdige plater i stedet som ser ut som panel.
 
Jo jeg tenkte det=) men om du bare skrur opp dem på et bord i stedet, det bygger jo bare 20mm...
 
Har planer på å bare sette panel på en vegg, som en fondvegg, da kan jeg lage rammeverk. Så kanskje jeg til og med setter panel helt opp til taket for å få litt kul effekt, får se.

Forresten, hvordan fungerer det med elbokser og brytere på veggen når man bygger ut med panel et godt stykke? Må man fikse med det også på noen måte?
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.