Hei! Jeg vurderer å åpne kjøkkenet mitt opp til mønet, det blir cirka 4,50 meter.
På kjøkkenet er det 5 takstoler. 2 av disse hviler på hver sin vegg. Det finnes bjelker i disse veggene som takstolene hviler på.
Da gjenstår 3 takstoler i midten. Hvis jeg ikke har en bjelke som går tvers over rommet, vil veggen falle inn?
Bildet kanskje hjelper.
På kjøkkenet er det 5 takstoler. 2 av disse hviler på hver sin vegg. Det finnes bjelker i disse veggene som takstolene hviler på.
Da gjenstår 3 takstoler i midten. Hvis jeg ikke har en bjelke som går tvers over rommet, vil veggen falle inn?
Bildet kanskje hjelper.
Forstår ikke helt hvordan du mener.
Tenker du at du skal åpne opp et stort hull i loftsbjelkelaget?
Det går dessverre ikke hvordan som helst siden takstolenes underramme ligger der. Kapper du denne så legger taket seg som et korthus.
Tenker du at du skal åpne opp et stort hull i loftsbjelkelaget?
Det går dessverre ikke hvordan som helst siden takstolenes underramme ligger der. Kapper du denne så legger taket seg som et korthus.
Du må fortsatt ha noe som holder sammen hele pakken. (Om det er en vanlig takstolskonstruksjon) Gjetter at det i dag ligger bjelker i taket ved hver takstol? Dvs det som er svart på bildet her: http://www.takstolsfabriken.com/takstolsvensk.shtml
Klikk her for å svare