Det andre bildet er kanskje nåværende bjelke som sitter mot trappen?
Vurder å sette inn en ny rambjelke av god kvalitet (med tette årringer, bra om det lukter kvae) med en tjærepapp mellom bjelke og betong samt på oversiden. Det holder 20-30 år, deretter er det kanskje noen andre som tar hånd om det.