Jeg tenkte å bygge en skjult garderobe i sønnens rom. Tanken er å gjenbruke dører fra en gammel IKEA PAX-garderobe.
Siden jeg mangler erfaring med snekring vil jeg høre hva jeg må tenke på når jeg bygger rammen som dørene skal sitte på. Høyre veggen er i betong, venstre vegg og overkant er det gipsplater. Plassen er 2,24 m bred og 2,17 m høy.
Det vil være 4 stk. 50 cm brede dører og mot betongveggen en fast del på 24 cm.
Er det 45-regler jeg skal bruke til stolpene?
Kan de være tynnere oppe og ved gulvet, eller må de være samme regel også der?