Jeg tenkte å bygge en skjult garderobe i sønnens rom. Tanken er å gjenbruke dører fra en gammel ikea pax-garderobe.

Siden jeg mangler erfaring med snekring vil jeg høre hva jeg må tenke på når jeg bygger rammen som dørene skal sitte på. Høyreveggen er i betong, venstre vegg og overkant er det gipsplater. Plassen er 2,24 m bred og 2,17 m høy.

Det vil være 4 stk 50 cm brede dører og mot betongveggen en fast del på 24 cm.

Er det 45 lekter jeg skal bruke til stolpene? Kan de være tynnere oppe og nede ved gulvet eller trenger de å være samme lekte også der?

• Vegghyller med kurver og esker fylt med klær og diverse gjenstander, pappkasser på gulvet og en stol med klær i et barnerom.
F fluff86 skrev:
Jeg tenkte å bygge en skjult garderobe i sønnens rom. Tanken er å gjenbruke dører fra en gammel IKEA PAX-garderobe.

Siden jeg mangler erfaring med snekring vil jeg høre hva jeg må tenke på når jeg bygger rammen som dørene skal sitte på. Høyre veggen er i betong, venstre vegg og overkant er det gipsplater. Plassen er 2,24 m bred og 2,17 m høy.

Det vil være 4 stk. 50 cm brede dører og mot betongveggen en fast del på 24 cm.

Er det 45-regler jeg skal bruke til stolpene?
Kan de være tynnere oppe og ved gulvet, eller må de være samme regel også der?
Tegn en skisse av hvordan du har tenkt deg!
Hva mener du med skjult?
Hvorfor ikke bare stille PAX-garderoben og bygge igjen området rundt om du vil at de skal være innebygd i veggen? (Da er det utmerket å bruke 45-regler og gipsplate for å bygge inn den)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.