N neo11 skrev:
[lenke]
Sett dem med pass, så kan du kjøre så tynt du vil, så lenge det blir rett.
Slå på en smal linje (10cm bred) med puss fra gulv til tak, trykk inn listen nesten helt i bunnen.
Så en stokk og pass for å sjekke at det er rett.
Med 1,5 meters mellomrom. Deretter drar du stokken på banene når du pusser.

Helt fantastisk med all denne infoen. Tusen takk.

Må spørre når jeg får svar. Har en døråpning som er 92 cm i dag som jeg midlertidig har redusert til 82 cm p.g.a passende dørkarm. Hva er beste tipset for å erstatte de lektene jeg har satt med? Skal man støpe en form eller kan man pusse 5 cm på hver side? Det føles veldig tykt?

//Andreas

N
Støpe en form høres kronglete ut, det går å pusse 5 cm i omganger, eller bruke en form for blokk.
Men hva skrur du karmen i da?

N neo11 skrev:
Støpe en form høres klønete ut, det går an å pusse 5 cm i omganger, eller bruke noen form for blokk.
Men hva skrur du karmen i da?
Kom på det nå, blir ingenting å skru i. Kanskje mure disse mot betonghullstenen? Se bilde. Hva tror du om det samt hvilket mørtel? Muremørtel B?

• Murblokket FINJA 3MPa med dimensjonene 9x19x59 cm vises, med tekst om pris og spesifikasjoner.
N
Du kanskje bør legge ut litt bilder, forstår ikke hvordan du skal få plass med de blokkene.

N neo11 skrev:
Du kanskje bør legge opp noen bilder, forstår ikke hvordan du skal få plass med de blokkene.
kommer bilder i morgen for litt mer tydeliggjøring.

ikke kjøpt materiale ennå, men så nå. Hva er forskjellen på pussmørtel C og KC-puss. Begge inneholder kalk?

N neo11 skrev:
Du kanskje bør legge opp litt bilder, forstår ikke hvordan du skal få plass med de blokkene.
her kommer bildet av døråpningen jeg snakket om.
mvh Andreas En døråpning med hvit dør, omkranset av murvegger og treverk. Ledninger og rør er synlige rundt dørkarmen.

N
S Sandman88 skrev:
kommer bilder imorgen for litt mer presisering.

ikke kjøpt materiale ennå, men så nå. Hva er forskjellen på pussmørtel C og KC puss. Begge inneholder kalk?
Pussmørtel c er en kc mørtel, svar ja, kc står for kalk og sement.

Sist redigert:
Kjøp en større dør.

Man har aldri problemer med for store dører... For små derimot er et bryderi.

N neo11 skrev:
Pussmørtel c er et kc mørtel, svar ja, kc står for kalk og sement.
må jeg spørre dere alle, slår man på pussen eller drar på?

N
Man slår på pussen.

N neo11 skrev:
Man slår på putsen.
Takk for all hjelp :)

Et annet spørsmål, må man rive putsen når jeg stokk? Jeg skal kakle på disse veggene og er ikke ute etter utseende.

mvh Andreas Grå vegg med pusset overflate, synlige rør og ledninger. Bøtte med mørtel på gulvet, vater og vannsprayflaske ved siden av veggen.

N
Man kan planke litt, det blir jo litt ujevnt når man har brukt staver. Men veggene må være helt rette, bruk retteskaft. Det er jo ikke et bad, men flisleggingen blir enklere om veggene er rette.

Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.