19.640 lest ·
62 svar
20k lest
62 svar
Råd om tiltak i gammel kjeller
Medlem
· Blekinge
· 12 291 innlegg
Eller en pumpesump.
Har ikke kommet så veldig langt i prosjektet, men nå har iallfall avfukteren gått konstant i noen uker og jeg har 55% i kjelleren. Startet på 85%.
Før var det en muggen lukt, men nå er det helt forferdelig i kjelleren. Så ille har det aldri luktet før.
Har iallfall valgt ut klinker og skal bestille til hele kjelleren nå. Tenker at en litt brun nyanse er bedre enn grått. Blir litt varmere toner
https://www.bauhaus.se/pirite-gra-1
Før var det en muggen lukt, men nå er det helt forferdelig i kjelleren. Så ille har det aldri luktet før.
Har iallfall valgt ut klinker og skal bestille til hele kjelleren nå. Tenker at en litt brun nyanse er bedre enn grått. Blir litt varmere toner
https://www.bauhaus.se/pirite-gra-1
Vask hele kjelleren, vegger gulv og tak (om du har betongbjelkelag) med skikkelig sterk klorinløsning som du sprøyter på med en sprøyte, la det virke en kvart og høytrykkvask. Du vil nesten garantert bli kvitt den ekle lukten. Men bruk åndedrettsmaske, blir en jævla stikkende lukt i nesen av klor, sikkert ikke så bra heller,
Oj, det høres drastisk ut! Men det trenger åpenbart å desinfiseres. Muligens at det lukter mer nå når avfukteren varmer opp kjelleren og at fukten begynner å vandre.GoC skrev:
Vask hele kjelleren, vegger gulv og tak (om du har betongdekke) med skikkelig sterk klorinløsning som du sprayer på med en sprøyte, la virke et kvarter og høytrykkspyl.
Du vil nesten garantert bli kvitt den ekle lukten. Men bruk åndedrettsmaske, blir en skikkelig stikkende lukt i nesen av kloren, sikkert ikke så bra heller,
Det er verdt møya, og så får du bort all gammel løs puss og forvitret betong. Jeg har vasket hele min kjeller på denne måten, helt klart verdt møya.G Galten skrev:
Vask og sug opp sørn med en grovstøvsuger.
Har du vannlås i slukene? Har du vann i dem eller er det åpent til avløpssystemet?G Galten skrev:Har ikke kommet så veldig langt i prosjektet, men nå har i hvert fall avfukteren gått konstant i en uke, og jeg har 55% i kjelleren. Startet på 85%.
Før var det en muggen lukt, men nå er det helt fryktelig i kjelleren. Så ille har det aldri luktet før.
Har i hvert fall valgt ut klinker og skal bestille til hele kjelleren nå. Tenker at en litt brun nyanse er bedre enn grått. Blir litt varmere toner
[lenke]
Bra spørsmål! Jeg lurer på det sammeG Galten skrev: