Jeg ble tvilende en stund 8)

Vil se bilde av "stänkputsapparaten" vite hva den kostet og hvor den ble kjøpt ;)

Virkelig bra resultat !

Gå til følgende lenke:

http://kgc.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

Der må man lete under "Handverktyg Mur & Puts" og så velger man "Mur og Putstilbehør".

På side tre finner du da artikkelnummer 5290 Stänkputsapparat.

5290.jpg

Klikker du på det lille bildet når du er på KGC sin hjemmeside så blir det større. Jeg klarte ikke å lenke det store bildet til denne artikkelen.

Jeg kjøpte min i Södertälje på Norfloor, men det går også å kjøpe den på Beijer Betong i Bromma. På Beijer i Bromma har de den på lager. Jeg så en der når jeg kjøpte min pussfarge der.

Prisen på den jeg har var ca 1300 kr. Det finnes også på KGC sin hjemmeside en traktepistol (artikkel 5288 ) som man kobler til en kompressor. Kanskje det er et alternativ om man allerede har en kompressor eller skal stenkpusse store flater.

Veldig stilig! :)

Shrek skrev:
Jeg klarte ikke å lenke det store bildet til denne artikkelen.
5290.jpg

Takk for hjelpen.

Jeg kan vel tillegge at den plate som man kan sette på denne apparat for å minske utkasthullet ikke var så mye å ha. Det eneste som skjedde var at en masse bruk satte seg fast inne i maskinen som jeg var nødt til å slå ned i bunnen av apparatet ved å dunke det i bakken når jeg jobbet. Jeg kjørte uten denne platen også på smale områder og det fungerte bra likevel.

Kanskje noen som er flinkere enn jeg på apparatet har nytte av den, men som sagt jeg hadde ingen nytte av å begrense utkastet av bruk.

Det ser ut til å være en god apparat for oss som ikke har det i håndleddet :)

Shrek

Stilig, var først inne på det samme, men jeg har en høyere mur med mer vanntrykk. Hvordan har du gjort for å unngå kalkutslag mot veien? Eller er det så lite vanntrykk at du ikke trenger det?

Robert

Hei!

Jeg har bygget min mur slik:

1. Bunnplate med dreneringsrør under laveste punkt. Dreneringsrørene går til en steinkiste som ligger i kanten av veien (dvs. svært veldrenert)

2. Baksiden av muren er kledd med Platon-matte som går hele veien ned over dreneringsrøret.

3. Mellom muren og jorden ligger det et relativt tykt lag med singel for å drenere vann før det når muren. Singelen er beskyttet fra jorden med fiberduk.

4. Muren er malt med silikatmaling som er vannavvisende, men som fortsatt puster.

5. Toppen dekkes med betongplater der jeg fuger.

Med hjelp av alt dette håper jeg at det ikke skal komme inn noe vann i muren. Det fører igjen til at det ikke kommer "ut" noe vann fra muren.

Når det gjelder kalkutfellinger, kan jeg tenke meg at det kan oppstå hvis man kun har puss og ingen platonmatte eller silikatmaling. Nå regner jeg med at det eneste som kan "truge" muren er at det likevel kommer inn vann som sprenger pussen. Jeg har dog "nettett" alle utsatte deler for å motvirke dette.

Den ser godt bygget ut, eller hva ;D

Tulle ikke :D

Jeg holder på å fuktsikre en yttervegg mot berg og man blir nesten litt for ekstrem i sikkerhetstenkingen...

Du har gjort en god jobb!

Robert

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.