Har hjelp med å pusse noen vegger innvendig. Mellom garasje og grovinngang sitter det en tung dør, og den som pusser vil helst ikke pusse helt frem til karmen, men foreslår en trelist den siste biten for å unngå at pussingen sprekker etter noen år med hardtslående dører... kan se logikken i det, men lurer på hvordan man vanligvis gjør det?

Har egentlig ikke noe problem med en list, jeg kan fuge og male slik at den passer godt inn, men jeg trodde ikke man gjorde det slik.

Det er ikke ferdig på bildet, så ikke tenk på hvordan pussingen ser ut.

Veggen med puss og isolasjon, ved en dørkarm. Råt puss, rosa isolasjon og hvit dørkarm. Uferdig arbeid på garage- og grovinngang.
 
MathiasS MathiasS skrev:
den som pusser vil helst ikke pusse helt fram til karmen uten foreslår en trelist den siste biten for å unngå at pusset sprekker etter noen år med igjensmeltede dører….
følg hans råd og sett list
 
  • Liker
MathiasS og 1 annen
  • Laddar…
T
Holder nok med om å sette en list. Pleier dog å se at man ofte kjører med en fug rundt døren. Men den blir nok ikke like pen med tiden.
 
  • Liker
MathiasS
  • Laddar…
A
en treremse bør man ikke sette eller du kan gjøre det som ekstra tiltak.
hvordan skal treremse bli tett både mot karmen og mot pussen som alle beveger seg forskjellig?

standard er et svellbånd og en fuge
 
Har du et bilde som viser hvordan det skal se ut?
 
A
MathiasS MathiasS skrev:
Har du noen bilde som viser hvordan det skal se ut?
Gå inn på valfritt system så har de bra system for sine respektive produkter.

finnes løsninger på det meste, anslutningar mot, dør, vindu, plater, ansluttede materialer etc..
 
Nå ble det pusset frem til et par millimeter fra karmen, og der legger jeg en mykfuge som jeg maler over. Mer enn så vil det ikke bevege seg, og jeg slipper å irritere meg over en list jeg egentlig ikke vil ha.
 
  • Liker
TechChad
  • Laddar…
T
A Aunty skrev:
en trælist skal man ikke sette eller du kan gjøre det som ekstra tiltak.
hvordan skal trælist bli tett både mot karmen og mot pussen som alle beveger seg ulikt?

standard er et svellbånd og en fuge
Jeg tenker at det ikke har så veldig stor betydning innvendig? Visst, det blir risiko for at lyd transporterer seg enklere gjennom, men ellers så er det vel mest interessant (og ser man det som problem er det jo smart å tette ordentlig) at det ser pent ut og tror at en fuging eller puss dikt mot vil sprekke over tid. Eller tar jeg feil (er helt ukyndig i emnet)?
 
T
MathiasS MathiasS skrev:
Nå ble det pusset fram til et par millimeter fra karmen og der legger jeg en mykfog som jeg maler over. Mer enn så kommer det ikke til å bevege seg og jeg slipper å irritere meg over en list jeg egentlig ikke vil ha.
Skulle det bli et "problem" men at fugen blir stygg eller mot formodning sprekker så kan du jo slenge på en list senere :p
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.