Taklisten kan ikke gjøres så mye bedre enn den er utført. Det ser ut som om noen ikke har tenkt gjennom når taket ble byttet? Har dere senket taket for å få plass til spottlys eller lignende? Snyggt med listingen kan man vel ikke direkte påstå at det er.. men om dere som kunde har leid bort arbeid når veggen er klar, hvordan tror dere at det skal utføres? Listingen skal gjøres først, deretter fuges/males eller tapetseres det. Hemskt å si at denne kapningen av sokler har blitt mer vanlig, liker det ikke, men mange nybygg har denne løsningen, det kalles for å se helheten skal være akseptabel.... men er enig med deg, dette ville jeg ikke vært stolt av, forbered deg dog på at det kan bli en tvist om en viss erstatning til håndverkeren, som sagt i det minste taklisten har han/henne gjort uten anmerkning med tanke på at det ikke er snekkeren som har satt taket og plassert ventilen... Men noen større erstatning skal denne ikke ha, resten er ikke ok....man kan løse soklene med litt fugemasse og en overmaling. Droppe håndverkeren neste gang eller ansette en som kan liste..:)
 
Man får ofte kommentaren "Det der tenker man ikke på senere".
Men jeg vil hevde at det er akkurat motsatt, nesten.
For det er faktisk så at man ikke tenker på det senere, men... når man har mange små slurvefeil spredt utover hjemmet, så mener jeg at helhetsinntrykket senkes.

Om det derimot er tett, geret, pent og ryddig, så blir helhetsfølelsen mye høyere/bedre.
Det er litt vanskelig å sette ord på det, det synes når noen har lagt sin sjel i det.

Jeg ville f.eks. ikke latt dykkerskallene være usparklet og umalte på dørkarmene.
Men det ser man overalt, og ja, jeg tenker på det når jeg besøker bekjente som har nybygde hus.
 
JOW skrev:
Man får ofta kommentaren "Det där tänker man inte på sen".
Men jeg skulle hevde at det er precis motsatt, nesten.
Jeg er enig i det sistnevnte, jeg kan irritere meg hvis jeg vet at jeg har slurvet litt med en regel BAK gipsen... jeg vet jo likevel hvordan det ser ut der bak :(
 
Nei, men det var ikke helt det jeg mente...
Jeg mente synlige detaljer...

Jeg mener altså, at helheten ser bedre ut når det er pent utført.
Selv om man ikke ser skjøten med det blotte øye når man ser på helheten, så tror jeg det spiller inn.
 
JOW skrev:
Tja, men det var ikke helt slik jeg mente det...
Jeg mente synlige detaljer...
Jeg forstod det, jeg bare mente at jeg irriterer meg så mye over det at jeg til og med irriterer meg over det som ikke synes :)
 
Daniel78 skrev:
Jeg skjønte det, jeg bare mente at jeg irriterer meg så mye over det at jeg til og med irriterer meg over det som ikke synes :)
Ja sånn kan det føles når det har blitt mange unødvendige feil, man irriterer seg over det meste, og det er helt naturlig
 
LinusW LinusW skrev:
Vi leide inn en snekkerfirma via anbefaling for å sette gulvsokkel og taklist. Vi ble virkelig ikke fornøyde. Dels måten de jobbet på og tok seg en pause uten at vi visste om det, men det viktigste at jobben føles veldig slurvete utført.

Bildene viser hva vi er misfornøyde med. Skal man akseptere dette?? Er det korrekt utført?? Hvordan går vi videre? Protestere mot faktura? Kreve at de gjør det bedre?

1. Største feilen er taklisten over ventilasjonen. Vi vet at det er et vanskelig sted, men ved spørsmål sa han at det ikke er noe problem å få det pent med mønstermekking og fuging.

2. Gulvsokkelen glipper mot veggen overalt. Betongveggen er forsåvidt litt ujevn, men det må vel gå an å få den mot med plugg og skruv?

3. Gulvsokkelens skjøter og hjørner er rett saget i stedet for 45 graders vinkel som det var før som var mye penere. Samt at i visse hjørner er det ulik høyde(se bilde)

4. Taklistens skjøter er ikke i fas så mønsteret brytes...
Jeg har også snekkere som er totalt udugelige. En var jo erfaren og den andre lærling som hadde ansvar for å kappe lister. Han slengte rundt bord, lister, målte helt feil, osv. Det ble masse svinn.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.