6.149 lest ·
17 svar
6k lest
17 svar
Problem med dampsperretapen
Jeg har havnet i nøyaktig samme situasjon. Det er jo ganske merkelig at det kan være så stor forskjell på tape fra samme produsent. Den grønne sitter utrolig godt, og jeg har dessverre gjort samme feil som andre og brukt den grønne tapen (med beskyttelsespapir) for å "midlertidig" sette opp ting.mg765 skrev:Når jeg teipet tett i kryperommet brukte jeg først den billige Etab byggfolietape (blå). Etter et par dager når det begynte å bli litt fuktig, begynte teipen å slippe akkurat overalt.
Så jeg måtte begynne fra begynnelsen med den dyrere Etab fleksibel byggfolietape (grønn), noe som var en suksess. Teipen fester også til betong osv.
Hvis jeg husker rett har jeg lest at T-Flex ofte blir anbefalt, som også er en grønn fleksibel tape som fester veldig godt.
Ved så store mengder som du trenger finnes det nok andre steder å få tak i.
Jeg har også testet en del andre taper, og så langt vil jeg si at Etabs grønne tape er på linje med T-Flex (og andre med beskyttelsespapir). Den er dessuten ganske billig på f.eks. byggmax.
Takk for all info!
Vi bytter til T-flex teipen og teiper om alt og bytter plast der det trengs. Vi har mye arbeid foran oss med å bytte ut all teip.
Vi bytter til T-flex teipen og teiper om alt og bytter plast der det trengs. Vi har mye arbeid foran oss med å bytte ut all teip.
Klikk her for å svare