Vi bygger et løsvirkehus og har nå teipet sammen plasten så det skal være helt tett. Vi har brukt Parocs teip (rød/hvit) og den skal være aldersbestandig. Vi har teipet over 1 kilometer teip i huset og slått på varmen. Noen dager etter at vi satte på varmen ser vi at teipen flere steder løsner og glir på plasten.

Er det noen flere som har problemer med teip som ikke fester ordentlig på plasten?

hvilken plast har dere brukt?

Parocs plast 012 i henhold til deres anbefalinger.

Jeg har kjørt med etabs grønne tape og den er helt håpløs å få bort om man taper feil!
Det var ikke en masse byggestøv på plasten når dere tapet?
Etabs tape skulle ettertrykkes for beste resultat sto det.

Ok, bra. Da er det kompatible system. Da er neste spørsmål HVOR varmt det er innvendig?

S
ta dette med paroc. noen garanti burde finnes

Vi har ca 30 grader innendørs for å tørke ut huset. Teipen skal tåle opp til ca 80 grader.

Ikke byggestøv på plasten. 012 er ikke statisk så den trekker ikke til seg støv.

S
Rosenbyggare skrev:
Vi har ca 30 grader innendørs for å tørke ut huset. Teipen skal tåle opp til ca 80 grader.

Ikke byggestøv på plasten. 012 er ikke statisk så den trekker ikke til seg støv.
kommet støv/skrap på teipen f.eks

Hmmm, pleier å være enorm vedheft hvis materialene er rene samt at man "trykker" tapen ved montering. 30 c skal jo være ok, som du sier.
Høres ut som det er tid for en reklamasjon hvis monteringen er korrekt.

Når vi tapet, så dro vi bort beskyttelsesplasten samtidig som vi tapet. Altså en drar bort beskyttelsesplasten og den andre presser fast tapen. Helt umulig å ta bort beskyttelsesplasten på forhånd da den er veldig klebrig og fester seg til fingrene, og lett at tapen fester seg feil når vi prøver å tape hele veggsider uten avbrudd i tapen.

Vi har ikke gjort noe feil så vidt vi kan se, men lurer på om noen flere har opplevd problemer med tapen?

S
Rosenbyggare skrev:
Når vi teipet så tok vi av beskyttelsesplasten samtidig som vi teipet. Altså, en drar av beskyttelsesplasten og den andre presser fast teipen. Helt umulig å ta av beskyttelsesplasten på forhånd da den er veldig klissete og fester seg til fingrene, og det er lett for at teipen fester seg feil når vi prøver å teipe hele veggsider uten avbrudd i teipen.

Vi har ikke gjort noe feil så vidt vi kan se, men lurer på om flere har opplevd problemer med teipen?
merkelig. men sagt garanti case? sjekket med din bygghandler eller kontaktet paroc?

Takk! Vi har nå fått kontakt med Paroc og reklamert båndet.

S
Rosenbyggare skrev:
Takk! Vi har nå fått kontakt med Paroc og reklamert teipen.
Hvor mye jobb blir det med å få ned teipen, vil plasten klare seg? Dette kan jo bli et forbannet tørt arbeid.

Når jeg teipet tett i krypkjelleren brukte jeg først den billige Etab byggfolietape (blå). Etter et par dager når det begynte å bli litt fuktig begynte tapen å slippe akkurat overalt.

Så jeg måtte begynne på nytt med den dyrere Etab fleksibel byggfolietape (grønn), noe som var en suksess. Tapen fester selv til betong osv.

Hvis jeg husker riktig har jeg lest at T-Flex pleier å bli anbefalt, som også er en grønn fleksibel tape som sitter veldig godt.

Ved så store volumer som du trenger finnes det nok andre steder å få tak i det.

Sist redigert:
Jeg har brukt Tesa's tape og den ville ikke løsne om så huset skulle falle sammen.

Jeg gjorde feilen å tape opp et laken som midlertidig gardin for et vindu, og der kom malingen og litt puss med fra veggen, og det var helt umulig å få løsnet tapen fra lakenet.

Kan jo være feil på plasten også, for mye olje eller noe...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.