Vi er i behov av en ny entrétrapp til vårt hus. Trappen skal sannsynligvis bli steinbelagt.

Vi har vurdert en prefab betongtrapp da vår markentreprenør anbefalte dette framfor en plassbygd. Årsaken var at kvaliteten på trappen ville bli bedre på den måten.

Vedlagt finnes det en prinsippskisse (sett ovenfra) med ca. mål. Vi har tegnet inn et hvileplan med trinn begge veier ned fra hvileplanet mot bakken. Et alternativ kan være å ha en rett trapp ned til bakken fra plattformen oppe ved døren.

Det jeg skulle ønske å få synspunkter på er om prefab betong er å foretrekke eller om plassbygd fungerer like bra. Eller annen løsning. Hva blir best tror dere? Legger ved et bilde av forberedte plinter og fasaden også.

• Skisse av entrétrappes design sett ovenfra, med mål for vilplan og trappetrinn vist i meter. Trappen er steinbelagt, med alternativer oppgitt.
  • Forberedte betongplinter ved husvegg, klare for montering av ny entrétrapp. Fasaden er kledd med grønne paneler og det ses en dør overfor plintene.
Nå ser jeg jo at jeg ser at dette innlegget er noen år gammelt, men jeg lurer på hvordan du løste det til slutt? Sitter litt i samme situasjon 🙃

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.