2.970 lest ·
9 svar
3k lest
9 svar
Plateekspander, må man bruke lengre skrue?
Hei,
jeg skal feste et verktøypanel på veggen for å henge litt diverse ting. Det er en gipsvegg bak, så jeg kommer til å bli nødt til å bruke mollyplugg (plateekspander).
Den medfølgende skruen kommer jo ikke skrus inn hele veien av naturlige grunner siden verktøypanelet er der imellom. Trenger man ta en lengre skrue da for å få inn enda mer skrue i veggen?
eller kan man bruke den medfølgende skruen så lenge den gjenger inn en liten bit?
jeg skal feste et verktøypanel på veggen for å henge litt diverse ting. Det er en gipsvegg bak, så jeg kommer til å bli nødt til å bruke mollyplugg (plateekspander).
Den medfølgende skruen kommer jo ikke skrus inn hele veien av naturlige grunner siden verktøypanelet er der imellom. Trenger man ta en lengre skrue da for å få inn enda mer skrue i veggen?
eller kan man bruke den medfølgende skruen så lenge den gjenger inn en liten bit?
Heng ikke i gipset, finn stenderne og fest i dem. Er det bilder med hull for kroker så tar du lengre skrue og en avstand mellom, det går bra med en trebit. Det går også an å sette 2 stendere horisontalt og feste platen oppe og nede, da blir det automatisk et mellomrom for krokene.
Om de nå ikke er et alternativ? Hvorfor ikke kjøre med skiveexpander?J jonaserik skrev:
Verktøytavlene jeg har kjøpt er 40*40 altså ganske små. Kommer til å ha 1 skrue i hvert hjørne. Skal ha 4 stk av disse verktøytavlene.E El-Löken66 skrev:
ingen overdrevet vekt kommer det heller være.
ja det er enkelgips.
Aha, okei.A Astrom86 skrev:
Skulle tro at så lenge skruen gjengeter seg inn et par runder, så er det ikke det som kommer til å begrense vekten.
Kjennes det ikke skikkelig stødig ut, er det jo bare å kjøpe noen skruer i løsvekt på Hornhaus.
ok, topp. Trengs ingen distanse eller noe slikt?E El-Löken66 skrev:
Det som skal henges på disse tavlene er av relativ liten vekt og de få tingene som veier litt mer vil dessuten gå over 2 tavler.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 891 innlegg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17.891 innlegg
Kanskje Essve Duckfoot kan være noe for deg? Skruen følger med og passer og vil ha tilstrekkelig lengde.
Klikk her for å svare