Hei,

jeg skal feste et verktøypanel på veggen for å henge litt diverse ting. Det er en gipsvegg bak, så jeg kommer til å bli nødt til å bruke mollyplugg (plateekspander).

Den medfølgende skruen kommer jo ikke skrus inn hele veien av naturlige grunner siden verktøypanelet er der imellom. Trenger man ta en lengre skrue da for å få inn enda mer skrue i veggen?

eller kan man bruke den medfølgende skruen så lenge den gjenger inn en liten bit?
 
Heng ikke i gipset, finn stenderne og fest i dem. Er det bilder med hull for kroker så tar du lengre skrue og en avstand mellom, det går bra med en trebit. Det går også an å sette 2 stendere horisontalt og feste platen oppe og nede, da blir det automatisk et mellomrom for krokene.
 
  • Liker
El-Löken66
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Ikke heng i gipsen, finn regelene og fest i dem. Er det bilder med hull for kroker så tar du lengre skrue og en avstand i mellom, det går bra med en planke. Det går også å sette 2 reglar horisontalt og feste plata oppe og nede, da blir det automatisk et mellomrom for krokene.
Om de nå ikke er et alternativ? Hvorfor ikke kjøre med skiveexpander?
 
E
A Astrom86 skrev:
Om de nå ikke er et alternativ? Hvorfor ikke kjøre med skiveekspander?
Du kan skru i reglene så kommer det aldri til å løsne.

Ekspandere blir så sterkt gipsen er på den overflaten, er det bare en gipsplate?
 
E El-Löken66 skrev:
Du kan skruva i stenderne så kommer det aldri løsne.

Expandrer blir så sterkt gipsen er på den flaten, er det bare en gipsplate?
Verktøytavlene jeg har kjøpt er 40*40 altså ganske små. Kommer til å ha 1 skrue i hvert hjørne. Skal ha 4 stk av disse verktøytavlene.

ingen overdrevet vekt kommer det heller være.

ja det er enkelgips.
 
E
A Astrom86 skrev:
Verktøytavlene jeg har kjøpt er 40*40 altså ganske små. Kommer til å være 1 skrue i hvert hjørne. Skal ha 4 stk av disse verktøytavlene.

ingen overdreven vekt kommer det heller være.

ja det er enkelgips.
Aha, okei.
Skulle tro at så lenge skruen gjengeter seg inn et par runder, så er det ikke det som kommer til å begrense vekten.

Kjennes det ikke skikkelig stødig ut, er det jo bare å kjøpe noen skruer i løsvekt på Hornhaus.
 
E El-Löken66 skrev:
Aha okej.
Skulle tro at så lenge skruen gjenger seg inn et par runder så er det ikke det som kommer til å begrense vekten.

Føles det ikke skikkelig solid er det bare å kjøpe noen skruer i løsvekt på Hornhaus.
ok, topp. Trengs ingen distanse eller noe slikt?

Det som skal henges på disse tavlene er av relativ liten vekt og de få tingene som veier litt mer vil dessuten gå over 2 tavler.
 
E
A Astrom86 skrev:
okay, toppen. Trengs ingen avstand eller noe sånt?

Det som skal henges på disse tavlene er av relativ liten vekt og de få tingene som veier litt mer vil dessuten gå over 2 tavler.
Avstand?
 
E El-Löken66 skrev:
Avstand?
glem det, det var ingenting.:)

tavlene er 1,5 cm tykke så det er jo ikke så mye som forsvinner av skruen.

kan jo dessuten ta og velge den større varianten M6 så blir det stødig.
 
Fairlane
Kanskje Essve Duckfoot kan være noe for deg? Skruen følger med og passer og vil ha tilstrekkelig lengde.
 
  • Liker
Astrom86
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.