På grunn av en misforståelse da dampsperren i mine våtrom skulle perforeres, ble resten av huset med i samme sving. Altså resten av mine ytterveggers dampsperrer er perforert med en spikermatte... 
Hvordan bør dette håndteres klokest?
- Ta ut alle 45x45 lekter og på med ny plast?
- Stifte eller tape fast ny plast mellom lektene?
Hva er fordeler og ulemper og eventuelle konsekvenser?
Takknemlig for svar og synspunkter!
Hvordan bør dette håndteres klokest?
- Ta ut alle 45x45 lekter og på med ny plast?
- Stifte eller tape fast ny plast mellom lektene?
Hva er fordeler og ulemper og eventuelle konsekvenser?
Takknemlig for svar og synspunkter!
Moderator
· Stockholm
· 57 843 innlegg
For meg høres det ut som at den håndverkeren som misforsto burde få rive (under overvåking så han ikke passer på og river også resten av veggen), men la en annen sette opp ny folie.
Høres jo helt usannsynlig ut, hvordan kan man misforstå så?
Høres jo helt usannsynlig ut, hvordan kan man misforstå så?
Njæ, det var min far (tankspridd...) som jeg i helgen ba perforere veggene i badene. Kan ikke si om jeg var tydelig eller utydelig i min beskrivelse om hvorfor det bare var dampsperren i badene skulle perforeres...
Uansett, nå er det som det er
Vil sjekke om man kan legge ny plast på den perforerte, eller om det kan bli risiko for kondens mellom den nye plasten og den perforerte?
Uansett, nå er det som det er
Vil sjekke om man kan legge ny plast på den perforerte, eller om det kan bli risiko for kondens mellom den nye plasten og den perforerte?
Jeg tror og synes, for din egen del at du river og gjør om fra begynnelsen. Kan spare en del søvnløse netter. Jeg hadde iaf gjort om det hvor surt det enn er så man slipper å svette unødvendig.
Er det en masse småhull, men ellers intakt går det jo uten større problem å teipe over alle hullene (selv om det er en pillejobb..)
Ellers er nok det beste å ta bort 45mm-reglene og sette om plasten...
Ellers er nok det beste å ta bort 45mm-reglene og sette om plasten...
Klikk her for å svare