61.184 lest ·
252 svar
61k lest
252 svar
Overblekk
OK, så da er spørsmålet om overblikk et trådemne og der har du fått svar. Dine overblikk er ikke korrekt montert selv om man kan se den typen av montering her og der.E Evalarsson36 skrev:
Dine kommentarer om at snekkeren eventuelt lurer deg er da gjenstand for en mulig ny tråd som er helt atskilt fra hvordan et overblikk skal monteres?
Akkurat 👏 endelig noen som leser. TakkClasseClas skrev:
OK, så da er spørsmålet om overblekk et trådtema, og der har du fått svar. Dine overblekk er ikke korrekt montert selv om man kan se den typen av montering her og der.
Dine kommentarer om at snekkeren eventuelt lurer deg er da gjenstand for en mulig ny tråd som er helt adskilt fra hvordan et overblekk skal monteres?
Dette er så forvirrende. Hva vil du ha hjelp med?E Evalarsson36 skrev:
Langt innlegg...
Bygger hus nå og har ikke vindsperre, men gips, skrudde på 45/45 lekter for panelet men tok bort midlertidig og festet platen mot gipsen og tapet deretter mot gipsen (faktisk gjort det samme i varmelageret der jeg har vindsperre). Tanken er at eventuell vanninntrengning i panelet medfører at vannet renner ut på blikket og ikke inn i vindusrammen. Enkelt å gjøre. 45/45 skrus deretter tilbake på passende høyde over blikket slik at panelet sitter riktig.
Bygger hus nå og har ikke vindsperre, men gips, skrudde på 45/45 lekter for panelet men tok bort midlertidig og festet platen mot gipsen og tapet deretter mot gipsen (faktisk gjort det samme i varmelageret der jeg har vindsperre). Tanken er at eventuell vanninntrengning i panelet medfører at vannet renner ut på blikket og ikke inn i vindusrammen. Enkelt å gjøre. 45/45 skrus deretter tilbake på passende høyde over blikket slik at panelet sitter riktig.
Renoveringsnybegynner
· 39 innlegg
Fantastisk at noen kan lese. Takk 👏ClasseClas skrev:
OK, så da er spørsmålet om overbeslag et trådemne og der har du fått svar. Dine overbeslag er ikke korrekt montert selv om man kan se den typen av montering her og der.
Dine kommentarer om at snekkeren eventuelt lurer deg er da gjenstand for en mulig ny tråd som er helt atskilt fra hvordan et overbeslag skal monteres?
Og dere ser ikke ut til å være lesekyndige heller. Jeg har IKKE ansatt en masse snekkere for å sette inn vinduer f.eks. 😉 Jeg har svart på en masse feilaktigheter og ikke særlig mange av dere har sagt at dere vet at de sitter feil fordi dere har utdanning innen området heller.T trojlee skrev: