Mats-S Mats-S skrev:
Nærme nok så det ikke kommer regnvann fra fasaden på oversiden, jo større takutstikk, desto lengre kan avstanden være. Så i prinsippet trengs det ikke engang et overblekk der, vindusinnrammingen gjør jobben for de få dråpene som kan dukke opp ved f.eks. en fasadevask.
Takk

• Liker
Mats-S
  • Laddar…
DItt vindu sitter ikke nært nok takfoten og beslagene er ikke riktig montert. Det var vel det spørsmålet du stilte, men blir ikke fornøyd med svaret?

• Liker
J_K_H
  • Laddar…
E Evalarsson36 skrev:
Du får lese bedre. Hvor har jeg skrevet at jeg absolutt vil ha det på en spesiell måte? Jeg vil vite hvordan platen skal sitte og mistenker at snekkeren prøver å lure meg. Og når det gjelder å kjøpe hus. Så hvis du har sjansen til å kjøpe drømmehuset ditt til en god pris. Det eneste feilen er at platene må byttes av en eller annen grunn. Så takker du nei?
Du laget et eksempel som jeg svarte på.

Det fremgår av dine første innlegg at du vil ha svart på hvitt at han tar feil, og dine svar og innleggene du har likt har en høy grad av risikokonstruksjoner så jeg antar at du foretrekker det.

Du må forklare, hvorfor skal du bytte platene på drømmehuset ditt i ditt eksempel?
Hvis det er fordi det er en feilaktig konstruksjon og derfor vil bytte, må du også regne med kostnaden for det. Hvis det er av estetiske grunner har jeg allerede svart på det. Gjennom undersøkelsesplikten fremgår det at det er feilaktig utført på ditt hus og nå kan du enten løse risikokonstruksjonen eller bytte farge avhengig av hva du har kalkulert med.

Kan man spørre i din situasjon, hvorfor skal du bytte/flytte dryppblekk?

Mats-S Mats-S skrev:
Og gjelder det et ovenblikk over et vindu som sitter nær takkanten er det 100% risikofritt, kommer ikke til å komme en dråpe vann innenfor det blekket 😉
Det er et feilaktig utsagn. Risikoen blir lavere om den sitter nær takkanten er i nesten alle tilfeller korrekt.

E Evalarsson36 skrev:
Sant. Man kan reklamere et arbeid okså 😏
Da har man kjøpt noe😉

• Liker
MONTREAL
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Og gjelder det et overblikk over et vindu som sitter nær takfoten er det 100% risikofritt, kommer ikke til å komme en dråpe vann innenfor det blekket 😉
Stemmer bra og tenkte ikke engang på det alternativet da det var så selvfølgelig. 😎 På vår fritidsbolig har vi et vindu med overblekk, øvrige vinduer/dører har bare fôr.
Bildet som eksempel, vinduet til venstre har overblekk og øvrige bare fôr, dører/vinduer kan være enda lenger ned uten å trenge et overblekk. Her er det en "umotiveret" kostnad å legge ned arbeid på overblekk, garantert 100% at det ikke trengs. Så hvis et hus plassering er der hvor det kan regne horisontalt får man vurdere det ut fra det husets forutsetninger, noe som aldri kan skje der vårt hus er.
Rødt fritidshus med åpne vinduer og et vindu med overblekk til venstre. Gjerd elegante omgivelser med skog i bakgrunnen.

Sist redigert:
  • Liker
Henke70
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Ditt vindu sitter ikke nær nok takfoten og blekket er ikke riktig montert. Det var vel det spørsmålet du stilte men er du ikke fornøyd med svaret?
Nå tok jeg bilde av et vindu i underetasjen for jeg var ikke lysten på å henge ut gjennom vinduet i overetasjen og ta bilde. Det er liksom enklere å ta bilde av det vinduet 😏 jeg har jo flere vinduer. Platen sitter jo likt på alle vinduer. Hvor har jeg skrevet at jeg ikke er fornøyd med svaret?

A Alexn72 skrev:
Da har man kjøpt noe😉
Ja jeg har kjøpt en tjeneste

J J_K_H skrev:
Du ga et eksempel som jeg svarte på.

Det framgår av dine første innlegg at du vil ha svart på hvitt at han tar feil, og dine svar og innleggene du har likt har en høy grad av risikokonstruksjoner så jeg antar at du foretrekker det.

Du må forklare, hvorfor skal du bytte platene på drømmehuset ditt i eksempelet ditt?
Hvis det er fordi det er en feilaktig konstruksjon og derfor vil bytte, må du også regne med kostnaden for det. Hvis det er av estetiske grunner har jeg allerede svart på det.
Gjennom undersøkelsesplikten framgår det at det er feil utført på huset ditt, og nå kan du enten løse risikokonstruksjonen eller bytte farge avhengig av hva du har kalkulert med.

Kan man spørre i din situasjon, hvorfor skal du bytte/flytte dryppblekk?
Det er et eksempel Helge 😏 det er ikke virkelighet. Det er jo opp til hver enkelt hvorfor de vil gjøre en forandring. Man kanskje bytter farge på huset og vil ha en annen farge på platen f.eks. Jeg har ingen plan om å bytte noen blekk. Ikke akkurat nå i alle fall.

Synes denne tråden begynner å bli komisk. Du har ikke kjøpt en tjeneste av en snekker, men så sier du at du har kjøpt en tjeneste. Du påpeker at snekkeren er en idiot og kan ikke ta til seg det forumets medlemmer skriver angående hvordan korrekt montering skal skje. Du viser et bilde av et tiltenkt vindu hvor arbeidet skulle vært utført, men der er det ikke gjort noe. Så er det plutselig ikke engang vinduet på bildet det gjelder. Troll videre, forlater denne tråden nå..

• Liker
MONTREAL og 2 andre
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Synes denne tråden begynner å bli komisk. Du har ikke kjøpt en tjeneste av en snekker men så sier du at du har kjøpt en tjeneste. Du påpeker at snekkeren er en idiot og kan ikke ta inn det forumets medlemmer skriver angående hvordan korrekt montering skal skje. Du viser et bilde av et tiltenkt vindu der arbeidet skulle ha vært utført men der er det ikke gjort noe. Så er det plutselig ikke engang vinduet på bildet det gjelder. Trolle videre, forlater denne tråden nå..
Hvis du leser nøye. Så forstår du hvor komisk du er. Hvorfor er det viktig å ta bilde av riktig vindu? Blekkene sitter likt på alle vinduer.

Er nok du som er komisk og fremfører feilaktig informasjon og er uhøflig. Men feilmontert blekk har du.

• Liker
MONTREAL og 1 annen
  • Laddar…
ClasseClas
E Evalarsson36 skrev:
Det er et eksempel Helge 😏 det er ikke virkelighet. Det er jo opp til hver enkelt hvorfor de vil gjøre en forandring. Man kanskje bytter kulør på huset og vil ha en annen farge på plåten for eksempel. Jeg har ingen plan på å bytte noen blekk. Ikke akkurat nå i hvert fall
Du har altså engasjert to snekkere for å diskutere hvordan overblekket skal sitte, men du skal ikke bytte noen blekk?

Hva skal du ha snekkerne til ellers? Hva er det for tjeneste du har kjøpt?

T trojlee skrev:
Det er nok du som er komisk og gir feil informasjon og er uhøflig. Men feilmontert blekk har du.
Ja jeg blir uhøflig når folk ikke lytter/leser ordentlig. Om du refererer uhøflig
ClasseClas ClasseClas skrev:
Du har altså engasjert to snekkere for å diskutere hvordan overblekket skal sitte men du skal ikke bytte noen blekk?

Hva skal du ha snekkerne til ellers? Hva er det for en tjeneste du har kjøpt?
Les igjen. Spørsmålet var hvordan blekket skal sitte. Og at jeg mistenker at min snekker prøver å lure meg. Har ikke engasjert noen snekkere for å diskutere hvordan noe skal sitte. Jeg trenger ikke skrive hele min livshistorie for å få svar på et spørsmål 😏

T trojlee skrev:
Er nok du som er komisk og fremfører feilaktig informasjon og er uhøflig. Men feilmontert blekk har du.
Om du refererer uhøflig til å spørre hvor du har lest det du skriver til så må du nok tenke etter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.