61.184 lest ·
252 svar
61k lest
252 svar
Overblekk
Nei, hun fikk ikke svar på om overblekket skulle være over eller under vindsperren. Og med alle forskjellige forslag forstår jeg at hun vil ha opplysninger å kunne vise snekkeren/eller tingretten. Synes du trådskaperen er masete har du ingen plikt til å være igjen i tråden.T trojlee skrev:
Hva er det for jobb snekkeren ikke har gjort ferdig da? Du har jo ikke engang kjøpt en tjeneste sier du. Du har matet tråden med feilaktigheter og er generelt utrivelig. Begynner faktisk å forstå om håndverkere trekker seg unna..E Evalarsson36 skrev:Hva synes du jeg skal kalle ham da? Når det ikke går an å diskutere med en person og alt bare er sukk og stønn. Man gjør ikke ferdig jobben, og når man da får en påpekning om at dette må vi fikse, får til svar. Hvordan synes du jeg skal løse det? Hele tiden, og dessuten går inn i kundens privatliv, så har jeg ikke noe annet forslag.
Orker ikke dra hele historien. Særlig som de fleste ikke kan lese heller. Mitt spørsmål var hvordan blikket skulle sitte helt enkelt. Jeg har ikke kjøpt tjenesten å bytte vinduer. Men jeg kjøpte andre jobber. Slipp dette nå. Særlig som det er vanskelig å forstå hva jeg skriver. Ikke rart at man blir irritert når det skal gjettes en masse hele tiden.T trojlee skrev:
Da gjelder det jo å være tydelig, noe du ikke er.E Evalarsson36 skrev:Orker ikke dra hele historien. Særlig som de fleste ikke er lesekyndige heller. Mitt spørsmål var hvordan blekket skulle sitte helt enkelt. Jeg har ikke kjøpt tjenesten å bytte vindu. Men jeg kjøpte andre jobber. Slipp dette nå. Særlig som det er vanskelig å forstå hva jeg skriver. Ikke rart at man blir irritert når det må gjette en masse hele tiden
Å kalle folk ting er du god på, men å reflektere over din egen personlighet har du vanskelig for.
T trojlee skrev:
Hvilken del er uklar?T trojlee skrev:
Ja, innlegg #14 er i mine øyne så tydelig at overblekket ikke skal legges bak vindskyddet at TS kan vise det til snekkeren og be ham forklare hvorfor Nordiska fönster tar feil. Hvilke problemer er igjen?
Nå henger jeg ikke med. Så platen kan legges under lokkene bare? Eller misforstår jeg deg?S Simsgrodan skrev:
Har du lest nordiska fönsters anvisninger? Jeg har lest flere av deres anvisninger for forskjellige produkter og alle de viser bak vindsperren. Så kan man fundere på hvilket ansvar de har for en fagmessig utførelse.S Simsgrodan skrev:
Hva jeg mener er at jeg tolker det bildet som at overblekket kan legges utenpå vindpappen. Googlade så litt og fant https://www.nordiskafonster.se/uploaded/Dokument-2023/monteringsanvisning_tra_tra-alufonster.pdf. Der synes jeg at de sier tydelig at blekket skal være under vindpappen. Så jeg forstår om du føler deg forvirret. Jeg sier altså ikke hvordan det skal være, bare hvordan jeg tolker bildene. Så kan jeg legge til at på vårt ca 110 år gamle hus finnes det ikke engang vindpapp, og vi har ingen fuktproblemer.. Kanskje problemet er mest teoretisk?E Evalarsson36 skrev: