Hei,

Har litt plassmangel, og byggvarehuset jeg handler av før min renovering semesterdtänger idag. Da måtte jeg kjøpe og frakte hjem mine gipsplater. Er denne lagringen ok en stund?

Mvh Rickard

• Gipsskiver pakket inn i plast lagret i en carport ved siden av ved og en bil.
Slik skriver gyproc
Lagring på hardt underlag (asfalt, pakket sand etc.)
• Kortvarig mellomlagring av tørre plater under presenning kan skje i opptil 2 dager (uten plast).
• Plastemballerte pakker kan lagres under presenning lengre tid. Regnvann må ikke samles under pakkene 1. Presenningene skal ordnes slik at bakkefukt kan tørke ut.
Lagring på ikke hardt underlag, for eksempel vanlig mark
Lagring under presenning på ikke hardt underlag bør unngås. Hvis det likevel må gjøres, skal tiltak iverksettes slik at pakkene beskyttes mot bakkefukt og mot kontakt med bakken.
Ved lagring mer enn 1–2 dager skal pakkene være plastemballerte.

Mina lå ute lenge i høst under åpen himmel, dog godt innplastet.

Så lenge det ikke kommer vann på dem så kan vel ingenting skje. Noen har sikkert andre erfaringer...

Hm, bedre å ta det sikre før det usikre føler jeg. Må fikse plass i garasjen i kveld og bære dem inn der. Takk for svarene.

• Liker
fgo
  • Laddar…
Så lenge de ligger plant og tørt er det ingen problemer. Det ser ut til å være betonggulv under tak, så da kan de ligge der.

Men synes når man stuer om gipsbunter. Skal de ligge jevnt og fint både i lengde og side, ser så slurvete ut ellers. Utover dette er det ingen problem å lagre som du har nå, skal vel heller ikke bli regn.

Aja, nå er de båret inn i garasjen iallfall. Der ligger de trygt uansett vær utendørs ;)

• Liker
Fredrik99
  • Laddar…
Bra hverdagsmosjon!
20 stk skiver eller hvor mange det kan være, blir 500kg :strong::strong:

• Liker
FMaki
  • Laddar…
60 skiver... :strong:

Imponerende
Like tungt som en bil...

Ja, begynner å kjenne det i dag.

Stablet disse 2 ganger, samt båret inn 74 skiver gulvspån. Tur man har hatt bærhjelp!

Det er baksiden med å renovere. :worried:

Sant! Men som du skrev, bra mosjon blir ett av det.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.