jeg tenkte å legge ned det gamle innertaket 45 mm, blant annet for å trekke ny elektrisitet der, og det er allerede nærmere 2,60 i takhøyde. Men som alt annet i dette selvbygget er det skjevt og krokete. Jeg måler 3 cm forskjell i høyde på forskjellige steder ved en rask sjekk. Tidligere har det vært et furutak som har mørknet, og knapt noen har reagert over hvor skjevt det har vært, men nå er det et kjøkken der, og det blir et lyst undertak.
Jeg har satt inn 45x45 langs med takbjelkene (ja furutaket er spikret i takbjelkene) og skal diagonalt ha 22x95 som spikeregler for nye takplater. Jeg skal måle ut laveste punktet på taket og ha det som referanse å gå ut fra.
Skal jeg så ta biter av masonite og bruke jevne 3-6-9-12....mm justering på hvert punkt der jeg fester 22x95 i 45x45? Eller rett fra siden og i vater feste en til 45x45 jevnt med hver 45x45 som er skrudd oppover i takstolene? Eller hva har dere av andre forslag. Jeg har aldri vateret et innertak før, og jeg blir gal over alt som er skjevt og skakt i dette huset.