Hei.

Er det noen risiko med å bygge inn en ny bjelke i gulv, eller vegg? Jeg tenker på fuktigheten i treverket, må den være under en viss grense først?

Tillegg: Det er ikke nysaget treverk, men treverk fra byggevarehus, jeg funderer på.
 
Og hva mener du med "bygge inn". Vil eventuell fukt kunne komme seg noe sted?
 
Akkurat ja. Denne jukse regelen kommer til å ligge på badet. Der har de lyktes med å plassere to fuktsperrer. Dels tetningssjiktet i badet, og så ligger det plastfilm i bunnen av gulvet/kjellerens tak. Om denne plastfilmen er en ekte fuktsperre vet jeg ikke, men det er plastfilm. Selv tviler jeg på denne plastfilmen, så den kan jeg nok med god samvittighet klippe opp.

Denne regelen er nok ikke den viktigste å få på plass. Jeg kommer til å skru gips oppå det eksisterende tregulvet. Regelstanden for øvrig er 50 cc. Men det jeg tenkte med denne regelen er jo at jeg kappet opp gulvet for å bytte ut avløpet, kappet ca 1 cm fra eksisterende regel. Så jeg får svikt på den delen som er igjen. Gipsplatene kommer vel til å stabilisere dette igjen når de er skrudd fast siden de vil ligge helt over reglene.

Tillegg igjen: Altså det trevirke som selges på byggevarehus, er det byggetørt, eller er det risiko for at å bruke dette trevirket bygger inn fukt?
 
charta77 skrev:
Altså det trevirke som selges på byggevarehus er det byggetørt, eller finnes det risiko for at ved å bruke dette trevirket bygger inn fuktighet.
Har det ligget under tak og ikke føles fuktig er det ingen fare å bygge det inn.
 
Bob_the_builder
Grensen skal visst gå ved 18%. Er det fuktigere enn det kan det mugne ved innbygging.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.