Hei.
Er det noen risiko med å bygge inn en ny bjelke i gulv, eller vegg? Jeg tenker på fuktigheten i treverket, må den være under en viss grense først?
Tillegg: Det er ikke nysaget treverk, men treverk fra byggevarehus, jeg funderer på.
Er det noen risiko med å bygge inn en ny bjelke i gulv, eller vegg? Jeg tenker på fuktigheten i treverket, må den være under en viss grense først?
Tillegg: Det er ikke nysaget treverk, men treverk fra byggevarehus, jeg funderer på.
Akkurat ja. Denne jukse regelen kommer til å ligge på badet. Der har de lyktes med å plassere to fuktsperrer. Dels tetningssjiktet i badet, og så ligger det plastfilm i bunnen av gulvet/kjellerens tak. Om denne plastfilmen er en ekte fuktsperre vet jeg ikke, men det er plastfilm. Selv tviler jeg på denne plastfilmen, så den kan jeg nok med god samvittighet klippe opp.
Denne regelen er nok ikke den viktigste å få på plass. Jeg kommer til å skru gips oppå det eksisterende tregulvet. Regelstanden for øvrig er 50 cc. Men det jeg tenkte med denne regelen er jo at jeg kappet opp gulvet for å bytte ut avløpet, kappet ca 1 cm fra eksisterende regel. Så jeg får svikt på den delen som er igjen. Gipsplatene kommer vel til å stabilisere dette igjen når de er skrudd fast siden de vil ligge helt over reglene.
Tillegg igjen: Altså det trevirke som selges på byggevarehus, er det byggetørt, eller er det risiko for at å bruke dette trevirket bygger inn fukt?
Denne regelen er nok ikke den viktigste å få på plass. Jeg kommer til å skru gips oppå det eksisterende tregulvet. Regelstanden for øvrig er 50 cc. Men det jeg tenkte med denne regelen er jo at jeg kappet opp gulvet for å bytte ut avløpet, kappet ca 1 cm fra eksisterende regel. Så jeg får svikt på den delen som er igjen. Gipsplatene kommer vel til å stabilisere dette igjen når de er skrudd fast siden de vil ligge helt over reglene.
Tillegg igjen: Altså det trevirke som selges på byggevarehus, er det byggetørt, eller er det risiko for at å bruke dette trevirket bygger inn fukt?
Klikk her for å svare