Hei!
Jeg er nybakt huseier, og huset er nå under totalrenovering. Jeg er en glad amatør, men jeg skal prøve å gjøre en del ting selv, hadde jeg tenkt.
Huset har en ganske spesiell konstruksjon (se her: https://www.byggahus.se/forum/threads/1970-talsplathuset-fran-junga.228020/ ). Etter å ha revet ned det gamle gipstaket, kommer man direkte inn på plåt (se bilde), hvor gipsen var skrudd fast. Kanskje det høres rart ut, men les i den andre tråden hvis dere lurer på hva som egentlig foregår =)
Det der er vel en tynn MDF plate
Den skal med største sannsynlighet skrues i falsen på platen. Neste plates not skyves inn og skjuler skruehodet.
så enklest er vel å skru det nye taket direkte i stålreglene.
Framgår ikke helt hva slags materiale det er i panelet, men burde vel være MDF om den er så tynn. Skru direkte i stålet hadde jo vært bra, slipper et arbeidsmoment!