Skal sette inn en takskjutport i garasjen og vurderer å renovere taket innvendig først siden de nåværende gipsplatene fra -78 henger litt. Hvordan gjør jeg det enklest? Kan man sette opp ny gips rett på eksisterende eller skal man demontere det gamle taket først?
renoveringsgips?
 
Årsaken til at det henger ned kan kanskje være fordi det er for glissent lektet?
Selvfølgelig tar alderen sikkert sin toll også.
Kanskje verdt å sjekke så du ikke får samme problemet med nye gipsen etter en tid.
cc30 blir bra for gips i taket.
 
Om det gamle gipstaket henger er det antagelig ikke tilstrekkelig med spikerslag som holder det oppe. C/c 300 mm er det som anbefales. Det kan også være spikerslagene som er for svake, 28x70 pleier man oftest å bruke. Renoveringsgips i taket kan du glemme. ;-)
 
Jaha. Interessant lesning. Jeg har ingen plater i det hele tatt i dag, men vil ha. Finnes det andre typer plater kanskje?

Jeg vil bare slippe å se det tidligere fuktskadede taket mm, og har ikke lyst til å spikre spredt panel....
 
så hva gjør en? Ta ned det gamle taket, sjekke lektene, eventuelt spikre opp ekstra spredtpanel og så sette opp ny gips? Mye jobb..
 
Chriskay skrev:
Mye jobb..
...men det blir bra! :)
 
Immobil skrev "Renoveringsgips i taket kan du glemme. ;-)"

Hvorfor det da?
 
Forsøk å trikse opp en slik tynn skive i taket. :eek:
 
OK, da prøver jeg det!
Surfet videre litt på disse sidene og så at problemet er at platene bøyes.
De lengste platene blir bare 135cm så det kan være verdt et forsøk.
Ingen andre merkelige problemer?
 
Hvorfor ikke sette opp plåt i stedet? Jeg har det i garasjen min, ble faktisk skikkelig fint og det går MYE raskere å sette opp. Går bra å sette opp uten gles dessuten. Men det er klart, den gamle gipsen må vel ned....
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.