Hei.
Vi har begynt å få sprekker i vårt innertak som har oppstått mer og mer i løpet av året som har gått.
Jeg er litt fristet til å sette opp innertak i enten panel 13x120 finsaget eller type huntonit innertak.
Problemet er at det er betong i etasjeskillene hvor også rørene til elementene og kaldt/varmtvannet går. Vil nødig få hull på noe av disse.
Fantes det en standard før på hvilken dybde man la disse rørene? F.eks. at det finnes 50mm fra taket før rørene kommer eller kan de ligge hulter til bulter?
Huset er et 4-etasjes leilighetshus.
Kan man lime opp f.eks. 28x70 lekter med et monteringslim? F.eks. casco superfix+\pl600
Vi har begynt å få sprekker i vårt innertak som har oppstått mer og mer i løpet av året som har gått.
Jeg er litt fristet til å sette opp innertak i enten panel 13x120 finsaget eller type huntonit innertak.
Problemet er at det er betong i etasjeskillene hvor også rørene til elementene og kaldt/varmtvannet går. Vil nødig få hull på noe av disse.
Fantes det en standard før på hvilken dybde man la disse rørene? F.eks. at det finnes 50mm fra taket før rørene kommer eller kan de ligge hulter til bulter?
Huset er et 4-etasjes leilighetshus.
Kan man lime opp f.eks. 28x70 lekter med et monteringslim? F.eks. casco superfix+\pl600
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Når ble huset bygget?
1982
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Går virkelig tappevann og radiatorvann horisontalt i bjelkelagene? Hvis så er tilfelle burde disse gå nærmere over- enn underside på bjelkelaget. Hadde det vært et eldre hus hadde man bare gjort gjennomføringer. Jeg tror ikke det skal være problem med et undertak.
Nå var ikke jeg i byggebransjen på 80-tallet, men plattbärlag begynte jo å komme en stund før. I.s.f. har du jo minst 50 mm.
Dette burde du riktignok uansett ha da det uansett er trukket på underkantarmeringen.
Festemidler på 25-30 mm finnes det jo mange av.
Dette burde du riktignok uansett ha da det uansett er trukket på underkantarmeringen.
Festemidler på 25-30 mm finnes det jo mange av.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Som C.Ludin skriver, uavhengig av bjelkelagstype kan du alltid gjøre 30 mm dype innfestinger.
Yes, i garderoben kommer rørene inn fra hovedledningene som deretter går ned i gulvet. De kommer så opp ved elementene fra gulvet.J justusandersson skrev:
I stuen vil jeg tippe at det er 4-4,5m bredt.M Mikasw skrev:
Gangen ca 2m
Kjøkkenet ca 2,5m
Soverommet ca 2,5m
Sett litt på disse med hattprofiler, men går det hvis man vil ha ferdige himlingsplater f.eks. huntonit?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Det er dårlig prosjektering når ikke kanalisasjonen er bedre strukturert. Men innfesting i bjelkelagets underside er ganske sikker likevel.
Vet ikke hvordan det taket monteres, men hvis man fester langs en langside må man tilpasse cc mellom profilene så det passer det man monterer.
Man kan feste takgips i det systemet, så vekten bør ikke være noe problem.
Kontakt Lindab direkte, så får du sikkert tips om hvordan å gjøre det.
Man kan feste takgips i det systemet, så vekten bør ikke være noe problem.
Kontakt Lindab direkte, så får du sikkert tips om hvordan å gjøre det.
Klikk her for å svare