Avløpet mitt lekket fra overetasjens bad til fyrrommet. Gulvet besto av ganske tykke fliser, en betongsåle på ca. 10 cm, under der en tjærepapp som går et stykke opp på veggen, på utsatte steder flere lag, derunder et ganske grovt ujevnt tregulv. Avløpet ligger langsmed en av veggene, der var det støpt oppå isolering. Under tregulvet er det ca. 10 cm isolering, vanlig isolasjonsmatte, en tynn papp, som hviler på litt tynnere lekter som er undervåningens tak. Huset er bygget i 1959. Jeg kommer til å legge igjen gulvet der avløpet har gått og trekke avløpet gjennom baderommets gulv og undervåningens tak og trekke det synlig i fyrrommet. Jeg skal legge nytt vannbåret varmegulv. Nå til mitt spørsmål. Hvordan skal jeg bygge opp gulvet, hva legger jeg nærmest det grove noe ujevne eksisterende tregulvet, legger jeg varmegulvet så høyt som mulig eller lenger ned, hva trenger jeg for tetting før jeg støper f.eks. Har ikke gjort noe lignende så all info er bra. Når det gjelder varmegulvet, er det best å legge det i ferdige plater eller løst i armeringsnett. Gulvet i badet er knapt 4 m2. Takk for tips.
/Bosse

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.