68.159 lest ·
259 svar
68k lest
259 svar
Nylagt gulv svikter på 3 plan og i alle rom
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.570 innlegg
Slik er det ikke med Uponor. Det stod klart og tydelig i deres instruksjoner at platene ikke skulle festes, platene skal jo kunne ekspandere fritt. Det er jo ikke snakk om noen kjempestor ekspansjon. Sannsynligvis forskjellige måter for forskjellige systemer antar jeg.P para skrev:
Sist redigert:
Har du gulv sammenhengende i forskjellige rom, så kan jeg tenke meg at du har ulik varme i de forskjellige rommene avhengig av hvor solen står eller ikke. Da kan det være slik at gulvene i de ulike rommene "beveger" seg forskjellig og gir spenn i gulvet, og det eneste som holder sammen de begge rommene er listen i døråpningen. Hvordan det er med de andre rommene hvor det kun er et gulv i ett rom har jeg ingen anelse om.P Peter Petterson skrev:
Det skal være 30cm som kortest en gulvplanke får være! Så lurer på hva slags klantefirma som har lagt det! Og hvis det ligger i flere rom uten skjøt under terskelen, er det ikke uvanlig at det blir knas!Alfredo skrev:
Nei men vi har problemer over 3 plan. Også i rom der gulvet kun ligger i det rommet med. Men en bra idé ellers!A Almedals skrev:Har du gulv sammenhengende i forskjellige rom så kan jeg tenke meg at du har ulik varme i de forskjellige rommene avhengig av hvor solen står eller ikke. Da kan det være slik at gulvene i de forskjellige rommene "beveger" seg forskjellig og gir spenninger, og det eneste som holder sammen de begge rommene er bordet i døråpningen. Hvordan det er med de andre rommene der det kun er et gulv i et rom har jeg ingen anelse om.