H HEM2121 skrev:
Antar at det er plastad foam. Bjelkelag og eventuelle kottlingar er fastskrudd ordentlig og i vater.
NÄ gjetter jeg ut fra mine erfaringer. Enten er ikke gulvet i vater eller sÄ har gulvslynger poppet opp av sporene nÄr man har lagt parketten.
Hei!

Ja plastad foam, bjelkelag kontrollert med laser samt 4M rettpass.

Gulvene gir etter midt i rommet som om det har reist seg đŸ„Č

H
P Peter Petterson skrev:
Hei!

Ja plastet foam, bjelkelag kontrollert med laser samt 4M rettpass.

Gulvene svikter jo ogsĂ„ midt i rommet som at det har reist seg đŸ„Č
Mitt tips er at det er noen vannrÞr som har poppet opp av sin posisjon nÄr man har hamret sammen parketten og gÄr pÄ formen der rÞrene ligger under. De er jo ganske stive sÄ det er lett at de popper opp av sin posisjon.

H HEM2121 skrev:
Mitt tips er at det er noen vannrÞr som har poppet opp fra sin plass nÄr man har banket sammen parketten og gÄr pÄ formen der rÞrene ligger under. De er jo ganske stive sÄ det er lett at de popper opp fra sin plass.
Burde ikke rÞrene ploppe tilbake til sin plass om man trÄkker pÄ gulvet om de nÄ skulle ha ploppet opp, noe jeg har vanskelig for Ä tro at de har gjort?

Ikke for at jeg tror dette har noe med dine problemer Ä gjÞre men "fÄr" det vÊre sÄ korte biter som bildet viser?

Parkettgulv med korte planker nĂŠr en gulvliste.

• Liker
sir_daniel og 15 andre
  • Laddar…
H
P Peter Petterson skrev:
Burde ikke rÞrene ploppe tilbake til sin posisjon hvis man trÄkker ned gulvet om de skulle ha ploppet opp, noe jeg har vanskelig for Ä tro at de har gjort?
Det er ikke sÄ sikkert at de legger seg helt riktig i sporene, som et lÄst posisjon, spesielt ikke i bÞyene, rÞrene fjÊrer jo ogsÄ pÄ grunn av at rÞrene er sÄ stive.

• Liker
klaskarlsson og 1 annen
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Det er ikke sÄ sikkert at de legger seg helt rett i sporene, typ lÄst posisjon, spesielt ikke i svingene, rÞrene fjÊrer jo ogsÄ fordi de er sÄ stive.
Midt pĂ„ gulvene har vi jo ingen svinger đŸ€” de er jo ute ved veggene. Hadde rĂžrene presset opp gulvene hadde det vel vĂŠrt stivt ved oppvaktningene og ikke vĂŠrt nok med 5 kilos trykk for Ă„ fĂ„ gulvet til Ă„ flekse?

Har du muligens gulv som gÄr sammenhengende mellom to forskjellige rom gjennom en dÞrÄpning?

A Almedals skrev:
Har du muligens gulv som gÄr sammenhengende mellom to forskjellige rom gjennom en dÞrÄpning?
A Almedals skrev:
A Almedals skrev:
A Almedals skrev:
A Almedals skrev:
A Almedals skrev:
Ja, noen av gulvene gÄr sammenhengende gjennom dÞrÄpninger, andre gjÞr ikke det. De verste oppbulkingene er nettopp rundt dÞrÄpninger, men finnes ogsÄ i rom der gulvet bare ligger i akkurat det gulvet!

M Mortsken skrev:
Rapporten mÄ undertegnes av en autorisert gulvlegger.
Hvor kan jeg finne autorisasjonskravene for gulvleggere?

• Liker
BĂ€sterortarn og 3 andre
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hvor kan jeg finne kvalifikasjonskravene for gulvlegger?
Ingen anelse.

Alfredo Alfredo skrev:
Ikke for at jeg tror at dette har noe med dine problemer Ä gjÞre, men "fÄr" det vÊre sÄ korte biter som bildet viser?

[bilde]
Akkurat det samme tenkte jeg ogsÄ. Virket altfor kort bit. VÄrt gulv skal vÊre minst 500mm

• Liker
MONTREAL og 5 andre
  • Laddar…
Nissens
P Peter Petterson skrev:
Her kommer noen bilder av kortskarver som har begynt Ă„ gli fra hverandre.
Er du sikker pÄ at de har blitt sÄ i ettertid?
Ser litt merkelig ut, spesielt med tanke pÄ at du sa at gulvet har tÞrket lenge

H
P Peter Petterson skrev:
Ja visse av gulvene gÄr sammenhengende gjennom dÞrÄpninger andre gjÞr ikke det. De verste bule er nettopp rundt dÞrÄpninger men finnes ogsÄ i rom hvor gulvet kun ligger i nettopp det gulvet!
Det jeg har lÊrt meg er at gulv ikke skal legges sammenhengende i flere rom. Gulvet kan da ikke bevege seg pÄ riktig mÄte. At dette skulle merkes sÄ raskt tviler jeg dog pÄ. Kan det vÊre nivÄforskjeller mellom rommene, tenker ettersom det er mest der? Jeg forstÄr at du vil vite og finne ut av hvor feilen er, men det er vel opp til de hÄndverkere som har lagt gulvet Ä undersÞke og rette det opp slik at det blir riktig?

Sist redigert:
  • Liker
Roger Fundin og 2 andre
  • Laddar…
Synes jo at det ser ut som at du har ekstremt liten dimensjon pÄ dine gulvbjelker..?

Er dette problemet pÄ alle etasjer?

Har dere fjernet/flyttet vegger pÄ noen av etasjene?

Violina Violina skrev:
Synes jo at det ser ut som om du har ekstremt liten dimensjon pÄ dine gulvbjelker..?

Er dette problemet pÄ alle etasjer?

Har dere fjernet/flyttet vegger pÄ noen av etasjene?
Vi har limt/skrudd nye 120x45 pÄ eksisterende bjelkelag for Ä rette opp gulvene. Skal vÊre mer enn nok. 90x45 pleier Ä anbefales!

Ingen vegger flyttet pĂ„ noen av etasjene đŸ„Č

• Liker
Roger Fundin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.