71.098 lest ·
259 svar
71k lest
259 svar
Nylagt gulv svikter pÄ 3 plan og i alle rom
Hei!H HEM2121 skrev:
Ja plastad foam, bjelkelag kontrollert med laser samt 4M rettpass.
Gulvene gir etter midt i rommet som om det har reist seg đ„Č
H
HEM2121
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 5 628 innlegg
HEM2121
Medlem
- VÀstra Götaland
- 5.628 innlegg
Mitt tips er at det er noen vannrÞr som har poppet opp av sin posisjon nÄr man har hamret sammen parketten og gÄr pÄ formen der rÞrene ligger under. De er jo ganske stive sÄ det er lett at de popper opp av sin posisjon.P Peter Petterson skrev:
Burde ikke rÞrene ploppe tilbake til sin plass om man trÄkker pÄ gulvet om de nÄ skulle ha ploppet opp, noe jeg har vanskelig for Ä tro at de har gjort?H HEM2121 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 5 628 innlegg
HEM2121
Medlem
- VÀstra Götaland
- 5.628 innlegg
Det er ikke sÄ sikkert at de legger seg helt riktig i sporene, som et lÄst posisjon, spesielt ikke i bÞyene, rÞrene fjÊrer jo ogsÄ pÄ grunn av at rÞrene er sÄ stive.P Peter Petterson skrev:
Midt pĂ„ gulvene har vi jo ingen svinger đ€ de er jo ute ved veggene. Hadde rĂžrene presset opp gulvene hadde det vel vĂŠrt stivt ved oppvaktningene og ikke vĂŠrt nok med 5 kilos trykk for Ă„ fĂ„ gulvet til Ă„ flekse?H HEM2121 skrev:
A Almedals skrev:
A Almedals skrev:
A Almedals skrev:
A Almedals skrev:
A Almedals skrev:
Ja, noen av gulvene gÄr sammenhengende gjennom dÞrÄpninger, andre gjÞr ikke det. De verste oppbulkingene er nettopp rundt dÞrÄpninger, men finnes ogsÄ i rom der gulvet bare ligger i akkurat det gulvet!A Almedals skrev:
H
HEM2121
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 5 628 innlegg
HEM2121
Medlem
- VÀstra Götaland
- 5.628 innlegg
Det jeg har lÊrt meg er at gulv ikke skal legges sammenhengende i flere rom. Gulvet kan da ikke bevege seg pÄ riktig mÄte. At dette skulle merkes sÄ raskt tviler jeg dog pÄ. Kan det vÊre nivÄforskjeller mellom rommene, tenker ettersom det er mest der? Jeg forstÄr at du vil vite og finne ut av hvor feilen er, men det er vel opp til de hÄndverkere som har lagt gulvet Ä undersÞke og rette det opp slik at det blir riktig?P Peter Petterson skrev:
Sist redigert:
Vi har limt/skrudd nye 120x45 pÄ eksisterende bjelkelag for Ä rette opp gulvene. Skal vÊre mer enn nok. 90x45 pleier Ä anbefales!Violina skrev:
Ingen vegger flyttet pĂ„ noen av etasjene đ„Č