71.098 lest ·
259 svar
71k lest
259 svar
Nylagt gulv svikter på 3 plan og i alle rom
Ingen nivåforskjeller da vi har rettet gulvene i alle plan etter en og samme nivåH HEM2121 skrev:Det jeg har lært er at gulv ikke skal legges sammenhengende i flere rom. Gulvet kan da ikke bevege seg på riktig måte. At dette skulle merkes så raskt, tror jeg imidlertid ikke. Kan det være nivåforskjeller mellom rommene, tenker siden det er mest der? Jeg forstår at de vil vite og finne ut hvor feilen er, men det er vel opp til de håndverkere som har lagt gulvet, å undersøke og rette opp slik at det blir riktig?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.628 innlegg
Da føles det jo bare som det er rørene igjen. At selve parketten skulle utvide seg så mye føles jo ikke realistisk. Mellomrommene som man gjemmer under gulvlistene skal jo være nok, og dessuten så har du ingen begrensning der heller siden parketten kan gå under veggen hos deg.P Peter Petterson skrev:
Kan det være så enkelt at det er feil på gulvet?
Ikke fordi det nødvendigvis trenger å skyldes prisen. Men det er tross alt et veldig billig gulv, så kvaliteten kanskje ikke er den høyeste. Tenker siden alt annet virker å være veldig påkostet og nøye gjort og kontrollert.
Ikke fordi det nødvendigvis trenger å skyldes prisen. Men det er tross alt et veldig billig gulv, så kvaliteten kanskje ikke er den høyeste. Tenker siden alt annet virker å være veldig påkostet og nøye gjort og kontrollert.
Eller feil på gulvet 🤷♀️.H HEM2121 skrev:
Det heller jo mot å ta inn en takstmann som kun inspiserer gulvet, så kan alle rette seg etter hans uttalelse. Har jo snart magesår av dette.
Ja jeg er inne på den tanken jeg også, ærlig talt,M Mortsken skrev:
Klart gulvet er i det billigere segmentet men leste jo på og det var testvinner i flere sammenligninger når det gjelder slitasje, lett å legge osv.
Har renovert for 2.5 over 5 måneders tid. Og begynner å bli skikkelig matt.
Hadde booket byggvask til Ons neste uke da jeg regnet med at alle håndverkere skulle bli ferdige denne uka.
Nå gikk lufta ut av en kan man si
Vi la slik foam i et rom og har ingen problemer med svikt. Riktignok har vi også Kährs gulv som låser på alle ledd, men jeg synes at det burde merkes om det sviktet så mye på grunn av foamen. Vi byttet ikke engang undergulv, men jevnet bare ut det verste med maskinhøvel og enkelte biter pakkpapir.useless skrev:
Riktig trist situasjon, jeg lider med deg 🙁P Peter Petterson skrev:Ja jeg er inne på den banen med ærlig talt,
Visst er gulvet i det billigere segmentet men leste jo på og det var testvinner i flere sammenligninger angående slitasje, lett å legge osv.
Har renovert for 2.5 under 5 måneders tid. Og begynner å bli riktig matt.
Hadde bestilt byggvask til Ons neste uke da jeg hadde regnet med at alle håndverkerne skulle bli klare denne uken.
Nå gikk luften ut av en kan man si.
Jeg har vanskelig for å tro at det (bare) er gulvets feil, det står jo likevel 14 mm på det. Eller er de veldig ujevne under?
I hvilken retning ligger parketten relativt til varmeslyngene? Går slyngene i samme retning eller på tvers?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.628 innlegg
Ja, det kan jo være et alternativ at det er feil på gulvet. Har du parkett over så sett dem sammen på et plant underlag og hva som skjer etter noen dager, buer de også? Kan være verdt å prøve om det er mulig.P Peter Petterson skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 innlegg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5.628 innlegg
Den som ansetter håndverkere eller gjør det selv, den renovering som går uten problem, kjøp en lodd, det blir garantert gevinst!😉😀P Peter Petterson skrev:Ja jeg er inne på den banen med ærlig talt,
Visst er gulvet i det billigere segmentet men leste jo på og det var testvinner i flere sammenligninger angående slitasje, lett å legge osv.
Har renovert for 2.5 under 5 måneders tid. Og begynner å bli skikkelig matt.
Hadde bestilt byggvask til Ons neste uke da jeg regnet med at alle håndverkere skulle bli ferdige denne uke.
Nå gikk luften ut av en kan man si