Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Skaff en tykkere stålplate i stedet.
Jeg har bygget ca 10 sveisebord, og alle i minst 20mm plate.
20mm plate er ganske tungt. 1 m2 veier 160 kg.

W Wolfie X skrev:
20mm plate er ganske tungt. 1 m2 veier 160 kg.
Ja, tungt er bra i dette tilfellet.

• Liker
Wolfie X
  • Laddar…
Rickard.
Ville vært litt interessant å vite total kostnad for dine sveisebord, for 20mm plate er vel ikke direkte billig?

Jeg hadde flaks med å snuble over en 8mm som brukes til formålet, og det funker bra, fint å kunne skru skrustikken direkte i platen.

• Liker
Workingclasshero
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Det hadde vært litt interessant å vite total kostnad for dine sveisbord, for 20mm plate er vel ikke direkte billig?

Jeg hadde flaksen å falle over en 8mm som brukes til formålet og det fungerer bra, deilig å kunne skru skrustikken direkte i platen.
Hentet i platehyllen på jobb :-) Men det var til jobben.
Min egen hjemme hentet jeg i en container for en vetelängd, jeg løftet den opp med bakløfteren på lastebilen og fikk den hjem på den måten.

Montano vil ha rundt 5000 for 20x1000x2000mm varmvalset plate...
Men de er nok ganske dyre...

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Montano vil ha rundt 5000 for 20x1000x2000mm varmvalsad plåt...
Jeg anbefaler skroten.

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Montano vil ha rundt 5000 for 20x1000x2000mm varmvalset plate...
For å selge direkte til forbruker har de bra priser. Gjelder om man henter på stedet, dog. Frakt av tunge og/eller lange ting er dyrt.

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
For å selge direkte til forbruker har de bra priser. Gjelder om man henter på stedet, dog. Frakt av tunge og/eller lange ting er dyrt.
Nja, jeg ville si at jeg oftest har betalt mindre enn deres "kjøp mye" - pris når jeg har kjøpt (og betalt kontant:thinking::cool: ) mindre kvanta hos min lokale stålbutikk... Så det lønner seg å se seg rundt... Men skal man ha større mengder og bor i Bohus finnes det jo ingen grunn til å gå et annet sted....

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.