63.381 lest ·
88 svar
63k lest
88 svar
Noen som har bygget hus med byggelement i EPS?
Ja, ordentlig skal det være
Men så var det også for å enkelt få festet første runden med klossene, først sørge for at alle sto i lodd og så støpte vi litt i hvert hull så de sto stødig før vi begynte å stable på resten.
Men så var det også for å enkelt få festet første runden med klossene, først sørge for at alle sto i lodd og så støpte vi litt i hvert hull så de sto stødig før vi begynte å stable på resten.
Ja visse klosser var fra 2010 og deler av klossen var "smulig" (drar man hånden på den så faller den typ fra hverandre) og en gjeng var skitne og veldig kantstøtt. På en del så var det ingen "pigger" igjen oppå klossen, noe som gjør det vanskelig å få den på plass bra.empame skrev:
Vi måtte gå gjennom alle klossene og sortere ut de vi ikke syntes så bra ut og så ba vi om nye. Da sendte de ut en lastebil og vi fikk en ny pall med klosser, bare det at de vi fikk da så nesten verre ut enn de vi la bort.
Da ble jeg irritert, jeg har jo ikke betalt for noen andre sortering direkte. Men nå er det solgt og vet ikke om jeg orker ta opp den kampen.
Jasså.. Det hørtes jo ikke bra ut.empame skrev:
Rart at man ikke kan få hele og rene produkter når man uansett betaler ganske mye for noe som er så billig å fremstille.
Jeg har støpt første etasje. I helgen skal vi gå i gang med å bygge neste etasje og forberede alt for å kunne støpe den til neste helg.
Kanskje var det klossene du sendte tilbake som jeg fikk da. For de så ikke noe fine ut.
Okei.. Blir interessant å se nå når det blir litt kaldere hvordan huset klarer seg antar jeg 
Har du noen bilder fra ditt bygge? Hvor lenge har du holdt på? 1-plans hus?
I morgen skal vi støpe andre etasjen på huset og forhåpentligvis kommer taket på før nyttår.
Har du noen bilder fra ditt bygge? Hvor lenge har du holdt på? 1-plans hus?
I morgen skal vi støpe andre etasjen på huset og forhåpentligvis kommer taket på før nyttår.
Til Wik83 og empame! Hvordan oppsummerer dere byggene deres med byggekloss, legolit, ekolit eller hva de kalles nå? Jeg synes det ser utrolig spennende ut og kommer sannsynligvis til å bygge et eget passivhus i Åre til sommeren med det materialet. Noen åpenbare ulemper som dere har merket etter hvert? Har dere puss på utsiden? Hva ville dere gjort annerledes?
Takknemlig for svar!
Takknemlig for svar!
Morsomt! Vi bygde med "Cellplast Direkts" system og er kjempefornøyde med vårt bygg som har panel på utsiden. Men om jeg bygger et til hus på samme måte, vil jeg gjøre følgende annerledes/bedre:
Tette alle skjøter med skum & tape (byggskum som vi har i dag synes jeg ikke duger til 100%)
Være mer nøyaktig ved utskjæring av vinduer (det ble vanskelig med foringer når man hadde slurvet, men det gikk i alle fall)
Legge ut gulvvarmeslange i døråpningene
Småting men likevel
Tette alle skjøter med skum & tape (byggskum som vi har i dag synes jeg ikke duger til 100%)
Være mer nøyaktig ved utskjæring av vinduer (det ble vanskelig med foringer når man hadde slurvet, men det gikk i alle fall)
Legge ut gulvvarmeslange i døråpningene
Småting men likevel